Pret de prestigiu

Politica de pret (utilizata, frecvent, la introducerea unei marci noi pe piata), constand in fixarea unui pret de vanzare ridicat (definitiv sau temporar). Un pret ridicat poate viza imbunatatirea imaginii pe ansamblul marcii (intreg portofoliul sau game de produse): in acest caz, un pret ridicat rasplateste avantajele conferite de inovare, argumentand costurile de cercetare efectuate. Se practica cu succes atunci cand imbunatatirile aduse produselor firmei fac ca acestea sa se diferentieze semnificativ de produsele concurentei. Noul produs se distinge, de regula, printr-o elasticitate scazuta a cererii in raport cu pretul (cerere mai putin sensibila la nivelul pretului): consumatorii nu au puncte de reper, de comparatie. De aceea, firma se va adresa cu preturi mai ridicate segmentelor de piata a caror cerere este cel mai putin elastica (rigida), apoi ea patrunde, progresiv, pe celelalte segmente, reducand din ce in ce mai mult pretul; este mult mai usor, in fazele urmatoare, sa diminueze decat sa mareasca pretul. V. pret de penetratie, pret promotional


Articole in care e folosit acest termen