Incercare gratuita

Actiune promotionala constand in facilitarea consumului sau utilizarii imediate a unui produs, prin punerea gratuita a acestuia la dispozitia clientilor potentiali, sub forma: unui esantion-cadou, la domiciliu sau in magazin; degustare de produse alimentare si bauturi - in magazin, in spatii publice, prin campanii itinerante etc; testare gratuita, o perioada scurta de timp, a bunurilor de folosinta indelungata. Este un procedeu costisitor, folosit pentru produsele noi, de foarte buna calitate. Modalitati de organizare: - esantion-cadou - mostra a unui produs, avand un format redus, oferita gratuit clientilor potentiali, prin diverse modalitati: grupuri de animatori - in magazin sau cu ocazia unor evenimente - odata cu ambalajul unui produs purtator (V. cross-sampling), direct la domiciliu sau prin mailing. Este cea mai rapida si mai eficace tehnica de incercare a unui produs de larg consum, perceputa in mod pozitiv de consumatori, dar si foarte costisitoare. Varianta: pachet reunind mai multe esantioane de marci diferite (produse de larg consum), oferite unui segment bine determinat de clientela, intr-un context evenimential; - doza de incercare - cantitate dintr-un produs (de igiena, de intretinere, alimentar s.a.), difuzata gratuit clientelei potentiale intr-un ambalaj standard economic, in scopul incercarii in masa/patrunderii mai dinamice in consum a marcii. Deseori, doza de incercare este purtata prin intermediul unui suport publicitar tiparit (inserata intr-o revista de specialitate, pliant), fiind insotita de un bon de reducere; - degustare - propunere de  incercare a unui produs alimentar, actiune legata, deseori, de incitarea la cumpararea marcii. Este folosita in distributia alimentara (animatori de vanzare in magazine, restaurante, spatii de lucru sau de studiu, in gari sau in (mega)turnee ale marcii - utilizand trucks special amenajate etc - pentru produse proaspete, cafea, bauturi; scop: incercarea produsului, prima achizitie, cumpararea altor articole ale gamei, comunicatie (cresterea vizibilitatii, imbogatirea imaginii, crearea de interactivitate, aport relational); - demonstratie - tehnica de argumentare, proba "pe viu" - desfasurata, de regula, in magazinele de dimensiuni mari, in expozitii specializate, vanzare la domiciliu, prin care se urmareste evidentierea performantelor/avantajelor utilizarii unui produs: de folosinta indelungata (echipamente electrocasnice, unelte de bricolaj s.a.)- avand o valoare unitara ridicata, a caror achizitie prezinta un risc tehnic sau financiar ridicat; de larg consum (cosmetice, detergenti, absorbante); serviciu (coafura, machiaj) - si care este legata, in general, de incitarea la cumpararea marcii; necesita o logistica adecvata si personal specializat; - testare gratuita - punerea unui produs/serviciu la dispozitia unui client potential, o perioada scurta de timp - suficienta, insa, pentru evaluarea calitatilor si luarea deciziei de cumparare efectiva (daca acesta corespunde nevoilor si asteptarilor cumparatorului). Este o tehnica folosita pentru incercarea bunurilor de echipament casnic, automobile, enciclopedii s.a., atractiva pentru consumator (conduce la eliminarea riscului legat de un angajament financiar important). V. oferta rambursabila.


Articole in care e folosit acest termen