In promovarea vanzarilor, competitie care pune in valoare talentul, indemanarea, creativitatea sau perspicacitatea participantilor si care ofera acestora speranta obtinerii unor castiguri importante (premii in bani, excursii, bunuri etc.). Este o actiune care implica activ publicul participant, neglijabila in termeni de rentabilitate/vanzari aditionale, interesanta insa in materie de comunicare si care poate fi insotita de oferte speciale de pret, sampling, promovare prin intermediul vedetelor etc - pentru a-i spori impactul si eficienta. Spre deosebire de loterie (unde castigul tine de hazard), concursul se bazeaza pe o serie de probe care solicita cunostintele sau perspicacitatea concurentilor (premiile trebuie procurate inaintea inceperii concursului). Exemplu: concurs foto/de desene pe o anumita tema, cu premii; concurs de reportaje - cele mai bune subiecte vor fi selectionate de un juriu si vor fi difuzate de un post de televiziune. Tehnica de stimulare a unei echipe comerciale sau a unei retele de distributie prin oferirea de castiguri in bani, cadouri sau gratificatii morale, in functie de rezultatele obtinute. Operatiune de comunicare interna, aceasta trebuie sa permita, pe ansamblu, ameliorarea performantelor firmei (dezvolta spiritul de echipa, competitia, motivatia).