Costul estimativ al unei actiuni promotionale. Totalul resurselor alocate de o firma activitatilor promotionale. Acestea includ, pe de o parte, bugetul media, cheltuielile de promovare a vanzarilor, merchandising, PLV s.a., iar pe de alta parte, bugetul de promovare institutionala: campanie de sponsorizare, organizarea de conferinte, seminarii, editarea unei publicatii proprii, crearea de evenimente, open days, alte actiuni de relatii publice. Metode de determinare a bugetului promotional: un anumit procent din vanzarile prognozate, intr-o perioada determinata (engl. - percentage-of-sales method); utilizarea tuturor resurselor disponibile (engl. - all you can afford approach, overkill method); in functie de bugetul promotional al concurentilor (SOV) - comparativ cu bugetul altor firme din sector; step-by-step campaign; in functie de obiectivele promotionale si mijloacele financiare disponibile ale firmei, de experienta s.a.; Spre exemplu, bugetul promotional poate reprezenta o medie de 7% din cifra de afaceri a firmei prognozata pentru viitorul an financiar, cu diferentieri insemnate intre game (2-3% pentru produsele alimentare, 10-15% pentru cele de igiena si intretinere etc) sau in functie de ciclul de viata comerciala a marcii (resurse mai ridicate in faza de lansare etc). Advertising allowance (engl.) - aranjament in baza caruia producatorul acorda asistenta financiara distribuitorului in schimbul realizarii de catre acesta a activitatilor promotionale specifice.