Unul dintre cele mai cunoscute cabinete de consultanta americane, care a elaborat modelul matricial de planificare strategica a activitatii firmei (1968), ce-i poarta numele. Modelul BCG de analiza a portofoliului are la baza matricea rata de crestere a pietei - cota de piata, fiind format din patru cadrane (fiecare activitate sau cuplu produs/piata va fi reprezentat printr-un simbol grafic de marime proportionala cu cifra de afaceri realizata): domeniul dileme - produse aflate, de regula, la inceputul vietii comerciale (sunt lansate recent pe piata), caracterizate printr-o cota de piata si o rentabilitate scazuta, necesar sporit de resurse financiare, insa o rata de crestere ridicata (o perspectiva favorabila); domeniul vedete - produse cu o puternica rata de crestere si o cota de piata ridicata, cele mai promitatoare si atractive marci ale firmei; domeniul vaca de muls - cele mai rentabile pe termen scurt (se caracterizeaza printro crestere scazuta, dar o cota ridicata de piata); domeniul pietre de moara - produse cu o competitivitate slaba, in legatura cu care firma trebuie sa ia o decizie: le imbunatateste (le relanseaza) sau le elimina din portofoliu.