Johnnie Walker - Human

Liviu David

“Buna ziua, avem un spot cu un robot care vorbeste timp de un minut despre imortalitate, terminandu-si discursul cu regretul ca nu e om. Stim ca s-au mai spus toate astea prin filme si carti, dar va rugam sa ne credeti, o sa arate foarte bine. Se leaga destul de bine de mesajul nostru. Robotul va sta pe scaun, nu va asteptati sa faca cine stie ce. Va costa cam un milion de dolari, va rog semnati aici, multumim."

Intotdeauna m-am intrebat cum apar spoturile care-ajung-sa-fie-exceptionale. Oare ce-au zis creativii Justin Moore si Steve Robertson de la BBH in prezentare? Au avut zece propuneri? Au avut o saptamana pentru proiect? Cum arata brief-ul? Cum a reactionat clientul cand a vazut cat costa?

Nu stiu, dar pot sa-mi imaginez cum ar fi pe la noi...
“Un minut e prea mult. Il facem de 30, ca-i media mai ieftina. The Mill? N-am auzit de astia, dar sa stiti ca sunt foarte scumpi. Mai vreau trei variante de estimari, de la trei case de productie. Si-apoi, ce naiba costa asa mult, ca doar robotul sta pe scaun? Putem sa-l filmam numai din fata, si pe ceafa ii punem un castron de aluminiu, n-o sa se vada, ca dureaza putin. Hai, ca am vazut si noi Star Trek. Si sa stiti ca trebuie sa fim pe post in doua saptamani. Daca nu se poate, atunci alegem altceva din ce ne-ati prezentat. Ca oricum ala cu familia fericita ne-a placut mai mult. Oamenii vor sa vada lucruri vesele, nu chestii d’astea filozofice."

Cu toate astea, nu regretati, dragi colegi. Exista o compensare in toate. La noi, orice impostor ajunge copywriter, la ei e o concurenta ingrozitoare. Noi facem tone de spoturi, acolo mai rarutz, ca interactivu’ mananca tot bugetu’. Noi n-avem scoli de creatie care sa ne streseze, la ei daca nu le faci nu stergi nici prafu’ de prin agentii. La noi e “lasa ma, ca-i bine si asa", la ei toti isi fac mica lor felie cu modestie si precizie, iar asta nu le garanteaza ca vor fi acolo si la anul. La noi cresc vanzarile ca ciupercile in ploaie, la ei doua procente sunt motiv de sarbatoare.

E mai usor la noi, nu-i mai invidiati. Domnii Justin Moore si Steve Robertson nu primesc proiecte ca acesta in fiecare zi.



Agentie

Client

An

2006

Branduri


Comentarii

ion vasilescu
acum 17 ani
sau vrei sa credem ca daca le stii numele te bati pe burta cu ei.

e un spot ok, care spune johnny walker destul de fresh. o sa ia.

Ovidiu Hodorogea
acum 17 ani
Acesta e primul comentariu al unui spot strain pe care il citesc cu interes pana la capat. De ce? Simplu: e adevarat tot ceea ce spui. Si lucrul care m-a miscat cel mai mult este teama ca nu cumva eu sa fiu unul dintre acei impostori care ajung copywriteri.
Diana Caracota
acum 17 ani
@Nanabozho: the point is that you, my dear Nanabozho, are not the smartest fishy around, are u?

Korosy Claudiu
acum 17 ani
La noi e mediocritate din plin, la ei accentul este pus pe calitate. Ca sa completez ce zici tu. Un astfel de spot nu se compara cu o gluma trista sau jugubeata sau o mishtocarie romaneasca de zi cu zi este un spot care te trimite sa mergi mai departe, sa faci ceva cu viata ta. sa devii mai bun, sa-ti depasesti limitele.
Madalina Ursuleanu
acum 17 ani
...si, daca stau si ma gindesc bine, chiar are acel "ceva" care depaseste limita publicitarului. Felicitari!
Petras Alxandru
acum 17 ani
mi se pare un spot super bine facut.... mesajul ajunge unde trebuie...daca as face parte din target-ul lor cu siguranta as consuma walker chiar daca alte produse sunt mai bune
Cristian Alex
acum 17 ani
Subiectul e vechi... singurul lucru prin care impresioneaza e seriozitatea de care dau dovada cei care l-au facut, calitatea clipului si mai ales asocierea cu Jhonny Walker. Bine... intotdeauna dupa un spot de-a lor iti zici: "Nu credeam ca fac reclama la bautura!?!" :-?
Irina Petrovici
acum 17 ani
buna ziua, good point.

nu stiu cati ani de istorie publicitara sunt necesari ca sa se faca o scoala in domeniu. cert e ca eu la scoala mea de "publicitate" (bine, o specializare derivata din facultatea de jurnalism) nu am invatat absolut nimic care sa-mi foloseasca in meseria de copywriter.nimic, si eram acolo. asa ca sa se faca scoala, ma inscriu maine.



Branded


Related ads