Liviu David
“Buna ziua, avem un spot cu un robot care vorbeste timp de un minut despre imortalitate, terminandu-si discursul cu regretul ca nu e om. Stim ca s-au mai spus toate astea prin filme si carti, dar va rugam sa ne credeti, o sa arate foarte bine. Se leaga destul de bine de mesajul nostru. Robotul va sta pe scaun, nu va asteptati sa faca cine stie ce. Va costa cam un milion de dolari, va rog semnati aici, multumim."
Intotdeauna m-am intrebat cum apar spoturile care-ajung-sa-fie-exceptionale. Oare ce-au zis creativii Justin Moore si Steve Robertson de la BBH in prezentare? Au avut zece propuneri? Au avut o saptamana pentru proiect? Cum arata brief-ul? Cum a reactionat clientul cand a vazut cat costa?
Nu stiu, dar pot sa-mi imaginez cum ar fi pe la noi...
“Un minut e prea mult. Il facem de 30, ca-i media mai ieftina. The Mill? N-am auzit de astia, dar sa stiti ca sunt foarte scumpi. Mai vreau trei variante de estimari, de la trei case de productie. Si-apoi, ce naiba costa asa mult, ca doar robotul sta pe scaun? Putem sa-l filmam numai din fata, si pe ceafa ii punem un castron de aluminiu, n-o sa se vada, ca dureaza putin. Hai, ca am vazut si noi Star Trek. Si sa stiti ca trebuie sa fim pe post in doua saptamani. Daca nu se poate, atunci alegem altceva din ce ne-ati prezentat. Ca oricum ala cu familia fericita ne-a placut mai mult. Oamenii vor sa vada lucruri vesele, nu chestii d’astea filozofice."
Cu toate astea, nu regretati, dragi colegi. Exista o compensare in toate. La noi, orice impostor ajunge copywriter, la ei e o concurenta ingrozitoare. Noi facem tone de spoturi, acolo mai rarutz, ca interactivu’ mananca tot bugetu’. Noi n-avem scoli de creatie care sa ne streseze, la ei daca nu le faci nu stergi nici prafu’ de prin agentii. La noi e “lasa ma, ca-i bine si asa", la ei toti isi fac mica lor felie cu modestie si precizie, iar asta nu le garanteaza ca vor fi acolo si la anul. La noi cresc vanzarile ca ciupercile in ploaie, la ei doua procente sunt motiv de sarbatoare.
E mai usor la noi, nu-i mai invidiati. Domnii Justin Moore si Steve Robertson nu primesc proiecte ca acesta in fiecare zi.
Agentie
Client
Brand
An
2006
Comentarii
e un spot ok, care spune johnny walker destul de fresh. o sa ia.
nu stiu cati ani de istorie publicitara sunt necesari ca sa se faca o scoala in domeniu. cert e ca eu la scoala mea de "publicitate" (bine, o specializare derivata din facultatea de jurnalism) nu am invatat absolut nimic care sa-mi foloseasca in meseria de copywriter.nimic, si eram acolo. asa ca sa se faca scoala, ma inscriu maine.