Mihai Anton, Creative Director Liniile aeriene anton
Asta e genul de spot care nu se vede la noi. Structura scenariului si felul in care este regizat "duhnesc" a scoala de publicitate buna de tot. Cad si eu in meschinaria marginala si spun: "nu este cel mai bun spot din lume, nu are marea idee, nu imparte lumea in doua, nu are prospetime in gandire aplicata pentru dansul... sa nu-i deochi". Am comis pacatul si am "analizat". Ma duc sa ma spal pe maini. E mare nevoie de analiza asta ca sa va dati seama daca va place sau nu. Va rog mult sa va placa spotul. Sunt hedonist?
Si despre poveste, pentru ca asta conteaza mult. Comentariu repede.
Ciocu' mic.
Cand ai spatiu te simti multumit si nederanjat. Cand n-ai spatiu te simti violat in ganduri. Simti ca te calca pe nervi si respiratul persoanei care-ti invadeaza intimitatea. Ori intr-o lume aglomerata tocmai asta este un drum bun de mers. Sa fim aerisiti si sa nu ne calcam in picioare. Cand ai mult spatiu al tau nu intelegi de ce se enerveaza ceilalti...
Cat despre ritmul filmarii si al naratiunii vizuale imi aduce aminte de multe spoturi. Imi aduce aminte cu placere, binenteles. Imi plac cadrele care "puncteaza". Imagini simple, atitudini, reactii din viata, simplu redate. Mult bun gust. Fara exagerari sau fortari ale situatiei. Fara gesturi largi, inutile si lalaiala. Situatii alese sa reprezinte clar mesajul. Lipsa spatiului adica; in cazul in care ceea ce scriu v-a debusolat prin inutila complicatie de idei si ati uitat. Asadar. E bine sa vezi spoturi de publicitate bine facute. Si poate sa inveti si sa nu faci mai prost dupa aceea. Mai bine copiezi decat sa faci mizerii. Nu spun ca solutia e copiatul. Solutia e cautatul de drumuri noi. Dar cine are sange in vine sa o faca?
Ca sa inchei in glorie si inainte sa va ridicati si sa urlati de placere spun ca este un spot bun care ne spune povestea bine si care are stil si mi-as dori sa vad la televizor spoturi din astea si numai din astea.
Vreau si eu sa fac asa. Si din altele. Succes.
Iar acum ca sa fiu dat afara in huiduiala generala. De ce e asa de greu sa inveti? De ce? De ce ei "poate" si noi nu? In ciuda marii evolutii...
Client
Brand
An
2006