Dan Frinculescu, copywriter la Publicis Romania
Tocmai am vazut spotul de trei ori, deci pot sa ma pronunt. Nu ma atinge foarte mult ideea de "Hallmark Card", pentru ca nu face parte din universul meu. Stiu doar ca sunt super populare in State, ca n-au nici o legatura cu vederile noastre cu primaria Tusnad si ca sunt considerate "cult items".
Ce mi-a placut: Mi-am adus aminte de cat de sociopati devin oamenii in lifturi. Si asta e 100% insight. Intalneste-te cu o persoana agreabila la 8 dimineata si, daca vrei sa strici totul, suie-te in lift cu ea. Apare tacerea aia penibila, tulburata eventual de clasicul "la cat mergeti", dupa care privitul intr-un punct fix sau dresul vocii, numarand secundele pana la "sosire". A, si mai e o treaba foarte misto de observat. Daca ai lift vechi si te-ai suit cu un vecin, urmareste-l cum pune mana pe maner cand se apropie de destinatie, pentru ca nu stie cum sa scape mai repede. N-are nimic personal cu tine. Numai ca si tu esti pentru el un "om din lift". Bing bang! Se deschid usile si ai scapat.
Revenind la spot. Imi plac dialogurile, care capata savoare datorita contextului, si anume liftul ticsit cu straini. Bun si castingul – imi place transformarea evidenta a personajelor. Din strainii flegmatici pe care nu vrei sa-i privesti in ochi, de frica sa nu te intrebe cat e ceasul, daca mai ploua sau o alta grozavie, indivizii astia devin simpatici. Si gasesti rar "oameni de lift" simpatici.
De fapt, bag de seama ca asta vor sa spuna oamenii de la Hallmark: daca ii induiosam si pe "oamenii de lift", inseamna ca vindem niste "carduri" al dracului de bune.
Ce nu mi-a placut. Da' deloc: Ca m-am uitat 2 minute, a reusit sa ma prinda si asteptam o rasplata. Finalul este insa mai american ca o friptura de jumatate de kilogram servita de o duduie care seamana leit cu Dolly Parton. Si, daca intri in povestea tipei care a primit card-ul, iti iei una dupa ceafa la ultima scena, inutila dupa parerea mea. Si zeama asta strica si castingul. Te plictisesti si nu-i mai crezi.
Concluzia ? Se putea in 4 spoturi de 30 si cred ca iesea mai bine. Sau macar mai convingator.
Pe de alta parte, cine sunt eu sa judec? N-am mai trimis o vedere din ultima tabara de la Voineasa.
Brand
An
2006