Mihai Ion, copywriter, si Bogdan Nestor, art dierctor la Ogilvy&Mather
Mihai Ion: Cu spotul asta treaba sta cam asa: il vedeam pentru prima data acum aproape un an. Era primul job in publicitate. Povestea mi se parea ireala, magica. Intre timp s-a diluat, acum e un spot caldut, aproape serios. Farmecul s-a mutat in fundal, acolo unde cladirile sunt coktail-uri, shake-uri si portii de French-fries, unde oamenii se tarasc pe 6-8 tentacule, uneori sunt rame caraghioase, greoaie, oameni in frac etc.
Nu ma mai intereseaza demonstratia, ci mai degraba atmosfera, deodata huzurul personajului devine doar un pretext pentru viata bolnavicioasa, poluata a personajelor din planul doi. Tipul nu are nimic fabulos, intrigant, e aproape enervant modul gratuit in care primeste totul pe tava (de aici si nevoia copywriter-ului de a scoate spotul dintr-o utopie cretina prin “Life shouldn’t be that easy", aproape o glumita). Fara atmosfera Peugeot 1007 ramane o demonstratie la detergent: scoate petele prin minune! Plus cateva trucuri evidente: dupa ce manaca norul tipul scoate putin fum, o masina ramasa in copac…
Si totusi, e ceva care te cucereste imediat la spotul asta. Acelasi lucru care te cucereste in The Child, al lui Alex Gopher, sau Honda – Cog. E vorba de Antoine Bardou-Jacquet, regizor pentru toate trei clipurile mentionate. De fiecare data Antoine Bardou-Jacquet face ceva incredibil in spot, in The Child toate imaginile (cladirile, masinile) sunt construite din cuvinte, in Cog componentele Honda intra una intr-alta (o productie care a durat 4 luni), iar in Peugeot 1007 creaturile stupid-adorabile.
Per total spotul te face sa vrei sa il revezi. O data si inca o data si inca o data… Jos palaria pentru Antoine Bardou-Jacquet.
Bogdan Nistor: Toata smecheria cu spotul asta e executia impecabila. Are grafica misto, un tip cool care rezolva tot soiul de situatii in mod neasteptat, treceri din realitate in imaginar, totul se intampla foarte firesc.
Un cut cu parcarea si blocajul ar fi adaptarea perfecta pentru Romania. Toti am vrea sa avem pe bord un buton care sa arune masinile prin copaci.... dar asta nu se poate decat cu creionul pe hartie. Imi place totusi ca nu se limiteaza doar la neajunsurile din trafic. Iti iei un 1007 si poti sa faci din nori soare sau sa eviti liftul aglomerat coborind ca Tarzan pe liane. Grafica iti ofera un mare avantaj, poti sa faci ce vrei, de asta dupa fiecare ghidusie pe care o face tipul din spot reactia e: oau ce tare...
In concluzie un concept simplu realizat fresh si surprinzator.
Ogilvy Group România
Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »
Brand
An
2006