Irina Burlan, Copywriter la Leo Burnett
Touche! Sunt in plina febra cu mobilatul casei. Si ma zgarii pe ochi inca o data ca Ikea ne-a ocolit cu eleganta pana acum, cu toate ca raspandacii de zvonuri au avut grija sa ne alimenteze speranta ca va veni o zi...
Ma rog, sa ne intoarcem la acest spot.
Ikea all over – ca spirit, ca atmosfera, ca simbolistica. Pe la mesaj m-am mai impiedicat putin. Si iata si dilema. Stiti spotul ala, “Lampa", Grand Prix-ul de la Cannes din 2003? Da, ala cu lampa aruncata care te pacalea ca sufera ca sa o iei inapoi in casa. Si in care, fix cand sa-ti stergi o lacrima de mila pentru saraca lampita (uau, that was close!) te lovea in moalele capului vocea “realitatii": stai linistit, nu e decat o lampa, nu are sentimente. OK. Si iata acum ca obiectele vechi - printre care e imposibil sa nu remarci si o lampa care seamana izbitor cu cealalta, doar ca acum e pe rosu – simt si ele ceva, pana la urma. Adica nu stau asa, ca mobilele, cum zice toata lumea. Ba chiar intra in panica. Hm, destul de greu de digerat, asa, din prima, acest viraj cu frana de mana. E adevarat ca toata constructia spotului, gimmick-urile executionale, atmosfera foarte reusita a la Hitchcock, animatia “personajelor" cu supape comice, desfasurarea actiunii, “punctul culminant" si “deznodamantul", toate laolalta iti smulg un zambet si parca te-ai lasa convins si de data asta... Chiar daca mesaje din astea cu obiecte de tot felul care se sperie si pornesc cate o “mineriada" sau se ascund de frica cand afla de oferte care le-ar periclita buna si indelungata convietuire cu stapanii am mai vazut prin cateva locuri.
Dar pana la urma, nu pot sa nu zambesc si sa nu ma las induplecata. Spotul asta are un mare atu, pe care numai spoturile tari il pastreaza in maneca: vrei sa-l vezi de mai multe ori, pentru ca de fiecare data mai descoperi ceva si te mai amuzi de cate un lucru. Si uite asa ajungi sa si crezi ce ti se spune.
Ce sa mai zic? O sa fiu mai atenta cand o sa-mi scartaie mobila prin casa...
Leo Burnett
Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »
Client
Brand
An
2006