Fozzie - Bogdan Manea, Brightness
Da, stimati ascultatori...
Produs in 2003 pentru Ciavena (importator VW-Audi pe piata braziliana) de agentia Master Comunicacao ( www.master.com.br) si castigator al Marelui Premiu al celei de-a 46 editii a Festivalului de la New York (2004), "Anourile" ("Chaves" - Cheile, in original) este spotul meu favorit pentru Audi. De ce?
Fiindca are la baza o idee genial de simpla, pentru ca este executat pe bani putini si fiindca transmite exact valorile brandului intr-un mod super accesibil targetului. Este, daca vreti, un exemplu perfect de hard selling, executat superb prin tehnica publicitatii comparative.
Aceasta tehnica, a comparatiei, foarte rar folosita la noi din motive pe care, personal, nu le inteleg, are cea mai mare forta de convingere din toate mecanismele comunicarii publicitare, tocmai fiindca pune produsele fata-n fata si demonstreaza caracteristicile sau valorile produsului promovat intr-o maniera explicita, categorica.
Sa nu uitam ca si in Romania este permisa publicitatea comparativa, cu CONDITIA de a nu denigra, marginaliza sau prezenta concurenta intr-o maniera falsa. Iar valoarea acestui spot - si forta lui de impact - vine tocmai din faptul ca reuseste sa se foloseasca de principalele atuuri ale concurentei (Alfa Romeo - designul, Volvo - siguranta, Mercedes - confortul si BMW - sportivitatea) tocmai pentru a-si potenta propriul "claim", insa mai subtil, nu sub forma unei afirmatii, ci a unei interogatii (Toate acestea intr-o singura masina?").
Baiat destept cel care a gandit campania. Bravo lui si clientului care a sesizat valoarea si i-a permis agentiei sa-i creeze ceva intr-adevar deosebit! Intr-adevar, o idee pe care sunt gelos.
Client
Brand
An
2006
Comentarii