Mihai Coliban, Lowe & Partners
Spotul e din toamna lui 2004, e semnat minimal si atipic, nu intra sub “Good things come to those who wait" ci sub mai poeticul dar melodramaticul “Believe" si… surprizaaaa, e regizat de Anthony Minghella. Se strecoara, prin urmare, la capitolul superproductii. Nu ca ar fi vreun spot Guinness care sa nu fie o superproductie, justificabil prin unicitatea produsului si generator de maretie pentru brand.
If you love somebody, set’m free, asa am auzit eu, mai demult, intr-un film mediocru.
Asta e si ideea creativa a spotului, interpretand putin, elibereaza ca sa fii liber. Nu ma voi lansa in consideratii subiective asupra executiei, pentru ca Minghella e prea lacrimogen pentru gustul meu, ci voi spune ca e un concept generos, pentru o bere.
Cu toate acestea, raman la parerea ca nimic nu poate egala “Surfer" in intensitatea vibratiilor simtite involuntar in cosul pieptului. Senzatiile produse de “Mustang" seamana doar cu atingerea unui voal cazut din avionul unui english patient. In plus, imi semnaleaza o schimbare de ton in comunicare, aruncand o mana de tarana peste sicriul de lux al umorului suprarealist cu care ne obisnuisem din spoturi ca “Snail", “Lava" sau “Dreamer" – o alta capodopera AMV BBDO din UK, agentia preferata de Diageo, producatorii lui Guinness.
Nu pot decat sa ma intreb, usor dezamagit dar plin de speranta, ce mai urmeaza?
MullenLowe
De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »
Brand
Campanie
An
2005