Guinness - Dreamer

Bogdan Mirica, Graffiti BBDO
Poti sa pui in aceeasi propozitie cuvantul BERE si intrebarea primordiala: CARE E SENSUL VIETII? Poti, daca esti GUINNESS. Totul in buna traditie britanica, a umorului subtil si proaspat, asa cum cu ani in urma facusera si Monty Python sau Douglas Adams care incercau sa gaseasca raspunsul la marea intrebare. Si la fel ca si la ei, in reclama Guinness raspunsul este hilar (desi noua telespectatorilor nu ni se reveleaza) Dreamer e un amestec de Lewis Caroll si David Lynch. Copilaresc in manifestare, profund in intentie si de un estetism ireprosabil (inca o dovada a geniului regizorului Jonathan Glazer, cel care facuse si Surferul). Si culmea! Este respectata si legea: Visatorul adoarme fara ca macar sa se atinga de paharul de Guinness. Asadar nu are revelatii sub influenta alcoolului.

Valoarea spotului (si bineinteles a marcii) sta nu numai in ce propune, dar si in faptul ca se dezice de mai toate stereotipurile categoriei: veselie nejustificata, prietenie exagerata si "lubrifiant" social. E suficient sa spui "...e un spot Guinness" si deja vorbesti de un trademark. Profund, inovator si memorabil. Dar peste toate, se ridica o intrebare: cum poate un brand cu o comunicare atat de ezoterica, speculativ-creativa si elitista sa vanda atat de bine? Hmmm...



Brand

An

2005

Companii

Branduri



Branded


Related ads