Copywriter: Liviu David
Scenariu spot: Liviu David, Semida Duriga, Mihaela Neatu
Art director: Cornelia Motaianu
Creative Director: Liviu David
Client service: Laura Marcu, Sorin Popescu, Wanda Podgurschi
Casa de productie: Multimedia Est
Agentie
Brand
An
2008
Comentarii
Campania "QFort" ilustreaza cel mai bine tot mai serioasa criza de idei si de inspiratie a publicitarilor din Romania.
Deci sau dar..
Iti atrage atentia... pentru ca te uiti plictisit la TV si deodata ai impresia ca s-a stricat banda si automat te strezesti din amorteala si incerci sa analizezi problema "Ce m***** ma***" are si televizorul asta"... raspunsul? Qfort, teapa... si apoi vine mesajul "proiectat sa reziste, reziste, reziste" si iti intra in cap... faputul ca poate te enerveaza reclama sau poate te face sa razi... dar iti ramane in cap Qfort si "reziste, reziste, reziste" si data viitoare cand te duci sa iei termopane iti aduci aminte ca exista si Qfort.
ARCANUM.... reclama are ca target tot segmentul de piata, nu numai "oamenii care au avut termopan si s-a stricat repede"... banui ca erai sarcastic.... pur si simplu baietii au luat o caracteristica dorita intr-un termopan (sa reziste, pentru ca omul nu renoveaza casa in fiecare an, ca e scump).... ce vroiai sa spuna? ca sunt de calitate germana? ca izoleaza fonic si termic? astea s-au mai zis, toti producatorii de termopan pretind asta...
"Sa reziste, sa reziste, sa reziste" e punctul diferentiator al produsului fata de restul pietei... si respecta toate regulile, pentru ca foloseste un cuvanr simplu care sa iti intre in cap si sa il asociezi cu produsul.... de exemplu... "BMW = cocalar"... Volvo = siguranta", Toyota "fiabilitate"... in subconstient atribui o caracteristica, un singur cuvant definitoriu marcii, cu toate ca s-ar putea sa nu fie chiar adevarat (cum e cazul BMW, unde imaginea negativa e data de romanasii care cauta valoare)
Idea finala... cand ma duc sa iau termopan, vad Gealan (nu mai stiu ce slogan are dar stiu marca)... vad o groaza de firme cu nume germane dar origini dubioase... si vad Qfort (care are reclama la TV si e facut sa reziste)