CONTEXT:
Sinuciderea este a doua cauză de deces la tinerii între 15 și 29, după accidente. Statisticile locale arată că 1 din 2 adolescenți români a avut cel puțin o dată gânduri de suicid iar depresia și tulburările de dispoziție sunt principalele cauze ale suicidului la tineri.
"Nu i-a lipsit nimic, cum a ajuns să facă una ca asta?"
Este una dintre reacții atunci când un adolescent alege să-și ia viața. Adevărul dureros este că tot ce i-au oferit părinții din iubire și tot ce a strâns singur a fost degeaba atunci când nimeni nu i-a putut oferi ce-i trebuia cel mai mult: un spital adecvat în care să găsească vindecare.
Dar Fundatia Metropolis face acest spital. Va fi cea mai mare clinică de psihiatrie pediatrică din România și cel mai ambițios proiect sub umbrela #SpitalePubliceDinBaniPrivați.
Așa că în campania de strângere de donații am pus reflectorul pe obiectele lăsate în urmă de tinerii care s-au sinucis, fiecare dintre ele reprezentând un monument de neputință. A părinților, a statului, a celor care au avut tot, mai puțin un loc de vindecare.
Campania a început cu un teasing alături de 39 de influenceri care s-au alăturat cauzei și care au postat imagini cu obiecte dragi și un mesaj simplu: ”Dau tot ca să fac loc”.
Pe 10 octombrie, de Ziua Mondială a Sănătății Mintale, am ridicat cortina și am lansat campania (video, banners, PR) în cadrul unui eveniment la care au fost invitați jurnaliști și oficialități.
Influencerii au postat din nou poza, de data asta cu logo-ul inițiativei și o completare: ”Dau tot ca să fac loc de vindecare.”
Obiectele din imagini au fost donate Fundației Metropolis și vor fi scoase la licitație, banii obținuți urmând a fi direcționați către ridicarea spitalului.