CONTEXT:
Le citim celor mici de la primele luni. Și chiar cand incepe sa le placa mai mult, incepe scoala. Cu bune intentii, ca sa ii stimulam sa citeasca singuri, intrerupem ritualul de conectare copil-parinte in jurul unei carti. In realitate, atunci incepem sa ii pierdem ca cititori. In primii ani, lectura este o lupta pentru cei mici. Poveste, inteles, bucurie se pierd in efortul de a deslusi cuvintele. Intre 6 si 10 ani, viteza de a citi nu tine pasul cu capacitatea si nevoia copilului de intelegere. Ramane doar corvoada si apoi asocierea lecturii cu o sarcina, o tema de la scoala, un “trebuie”. Bucuria care altadata venea din povestile citite de parinti se transfera spre alti stimuli care nu necesita efort - jocurile video, continutul audio vizual de toate tipurile. Iar nivelul vocabularului, capacitatea de concentrare, imaginatia si empatia, nivelul gandirii, in general, incep sa scada. Campania "Citeste-i si dupa ce invata sa citeasca" atrage atentia asupra acestei rascruci intre a fi sau a nu fi un cititor. Si spera ca prin recomandarile simple si usor de pus in fapt sa contribuie la schimbarea statisticilor care ne pun pe ultimele locuri in Europa la consumul de carte.