CONTEXT:
WWF România își propune să inițieze proiectul pilot ce vizează pragmatic co-existența dintre oameni și urși, prin achiziționarea echipamentelor de protecție și monitorizare a urșilor și prin organizarea programelor de educație pentru localnici și turiști din zona Tușnad.
Campania Luna Urșilor a fost un concept prin care am vrut să menținem discuția despre urși și oameni de-a lungul întregii luni prin activități de PR.
Din focus-group-ul și studiile realizate alături de WWF, am aflat că o parte din vina pentru care urșii vin în habitatul nostru o avem chiar noi, prin atitudini abuzive, derivate din statutul de turist.
Pentru a reprezenta acest tip de atitudini abuzive, am creat cele trei tipuri de urși care se regăsesc în habitatul oamenilor:
- Ursus TikTokus, ursul filmat de oameni și pus pe Social Media
- Ursus Chipsus, ursul hrănit de turiști
- Ursus Tomberonus – ursul ”vedetă” care vine la tomberon și e ”drăguț”