CONTEXT:
În luna iunie 2022, comunitatea creativă din România a fost luată prin surprindere de apariția noii companii de Creativitate Artificială, ACFC, condusă de japonezul Yuki Saaki, în calitate de CEO, care promitea să ofere soluții pe bază de A.I. în domenii precum publicitate, film, muzică și arte vizuale. Acest demers a fost parte din campania dezvoltată sub poziționarea IQads – „Totul despre creativitate” care vrea să transmită crezul IQads că viitorul va aparține creativității umane, iar tehnologia este un aliat al acesteia. Pentru a crea o conversație în spațiul public despre această temă a zilelor noastre, IQads a lansat și o serie de content cu tema Creativitate și Tehnologie. Prin intermediul anunțurilor distribuite în social media și al video-urilor postate, care îl aveau în rol principal pe Yuki Saaki, ce lovea destul de mult în industria creativă, s-a generat un val de comentarii și agitație în spațiul virtual. Cu scopul de a genera un număr mare de reacții în rândul comunității creative din România, s-a implementat ideea de a trolla scena premiilor EFFIE prin intermediul unui scurt mesaj transmis din partea lui Yuki Saaki. Campania s-a finalizat cu lansarea video-ului de reveal, cu mesajul IQads de încredere în viitorul creativității.