Presa scrisa si business-ul Scala JWT au fost subiectele dezbatute in cadrul AdCouture XVIII

Cea de-a XVIII-a editie AdCouture i-a adus fata in fata, la rubrica Hot Spot, pe Andreea Rosca (Publisher Business Press Realitatea-Catavencu) si Iulian Comanescu (jurnalist HotNews, analist media si blogger), care au discutat despre efectele crizei asupra presei scrise.

Referitor la criza, Andreea Rosca a declarat: "Este inca greu de spus daca avem intr-adevar de-a face cu o reducere masiva sau moderata de bugete si cred ca avem de-a face cu un fel de precautie si o stare de asteptare care determina amanarea, nu neaparat anularea cheltuirii bugetelor".

Iulian Comanescu este de parere ca despre o cadere in presa scrisa poate fi vorba doar "pe cifre de afaceri dar pe tiraje si audiente situatia este de fapt pe dos. Aceasta pauperitate care vine acum cu criza poate sa incurce socotelile unora dintre publisheri, in zona ziarelor codase, care vand sub 20 de mii de exemplare in Romania".

"Presa din Romania reflecta suficient de fidel ceea ce se intampla, la nivel de informatie. Daca vorbim despre zona de analiza si de privire catre contexte si catre explicatiile a ceea ce se intampla si ceea ce ar putea urma, cred ca noua ne lipseste inca unul din organele importante si anume organul de analiza. Acest moment de turbulenta, criza, nesiguranta si semne de intrebare este un moment care a dus la cresterea audientei pentru intreaga presa. Oamenii au nevoie de informatie, isi cauta raspunsuri, directii, un traseu printre tot ceea ce se intampla. In momentul in care nu ai o aglomeratie foarte mare in ceea ce priveste comunicarea e normal ca exista o oportunitate pentru a cheltui mai putin si a obtine un rezultat bun pentru marca respectiva", a adaugat Andreea Rosca.

Iulian Comanescu observa ca lipsa spiritului analitic in presa conduce la o sub-reflectare a crizei in Romania: "Cat timp presa generalista este racordata la semnalele politicienilor (...) pe care ii preocupa partidul opus, atunci riscam sa fim si neanalitici si putin nauci in privinta a ceea ce se intampla".

In cadrul rubricii Insider, Daniela Knecht (Managing Partner, Scala JWT) a vorbit despre business-ul agentiei, preluat in urma cu 8 luni dupa experienta in cadrul McCann Erickson.

Daniela Knecht, este increzatoare ca in Romania, unde piata de publicitate are mult potential creativ, criza nu va avea efecte negative: "Nu ma astept la foarte multe reduceri de bugete. Totul pare sa mearga bine, nu este nevoie sa facem ajustari in acest moment ci doar sa ne concentram asupra muncii. Atata timp cat nu am amenintari ca imi voi pierde clientii sau ca nu imi voi putea indeplini scopurile atunci nu am nevoie sa ma adaptez in ceea ce priveste resursele umane."

Plecarea Danielei Knecht de la McCann Erickson la Scala JWT a avut la baza motive personale: "Pentru mine a fost important sa imi urmez mai mult propria viziune. La Scala poti sa iti pui in aplicare viziunea privind strategiile de advertising. Obiectivele cheie pentru mine au fost aceleasi pe care le are orice afacere din aceasta categorie. Vrem sa avem o crestere a veniturilor, vrem sa avem noi afaceri, vrem sa crestem valoarea si calitatea muncii noastre si acestea sunt valorile cheie pentru indeplinirea primelor doua obiective. Vrem sa dezvoltam si sa mentinem un climat profesionist in industria de advertising".

AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata
telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.

Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si este reluata sambata si duminica, la ora 11:00 si 21:00.

Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related