Posesorul unui cap mic are ceva beneficii, mai cu seama pe timp de criza - consuma mai putin sampon, il costa mai putin tunsul, intra mai putin material la caciula. Insa dimensiunile capului si numarul circumvolutiunilor unui barbat ar trebui sa fie direct proportionale cu numarul paginilor citite si timpul petrecut relaxandu-se inteligent cu revista Esquire.
Esquire este genul de lectura care flateaza intelectul; care incanta, dar si modeleaza, cultiva si antreneaza creierul.
Experimentul "Inainte si dupa Esquire" sau "Efectul Esquire" este o executie de 30 de secunde, creata pentru TV si print de agentia Cap, prin intermediul careia revista Esquire propune o solutie cauza/efect, fara sa-i arate cu degetul sau sa le faca morala celor care isi pierd vremea cu barfele subtiri, emisiunile tv de larga audienta, scandalurile etapei sau alte forme de cultura/incultura contemporana. Capul mic este de multa vreme un laitmotiv in publicitatea moderna, iar la noi are o traditie care se pierde in istorie; de altfel, chiar Bula o intreba pe maica-sa prin anii optzeci daca el chiar are capul cat piperul, ca asa i-au zis colegii la scoala, iar ea nega vehement, in timp ce ii mangaia scafarlia minuscula intre degetul mare si aratator ca pe o bobita de piper.