Uniunea Europeana schimba legile televiziunii

Comisia Europeana va supune atentiei parlamentului de la Strasbourg o serie de reglementari menite sa asigure o permisivitate mai mare in audiovizualul comunitar, care functioneaza dupa reguli depasite de vremuri. Printre modificarile prevazute de proiectul de reforma se numara abolirea limitei de 20% de publicitate/ziua de transmisie si faptul ca televiziunile vor scapa de restrictiile referitoare la incadrarea spoturilor publicitare in emisiuni.

In momentul in care Romania va adera la Uniunea Europeana, orice portite prin care posturile de televiziune din tara incearca sa ocoleasca reglementarile nationale in domeniul audiovizual se vor inchide, iar respectivele canale vor fi nevoite sa se supuna legislatiei comunitare. Norocul lor este ca, din multe puncte de vedere, legea europeana va fi mai permisiva decat in ultimii 16 ani, conform unui plan de reforma anuntat de Comisia de la Bruxelles.
Mai precis, este vorba despre Directiva "Televiziunea fara Frontiere" a Consiliului European din 3 octombrie 1989, privind desfasurarea activitatilor de difuzare a programelor de televiziune, care stabileste regulile de transmisie pentru televiziunile din spatiul comunitar. Potrivit comisarului european pentru media, Viviane Reding, citata de presa internationala, aceasta directiva urmeaza sa fie modificata, in sensul stabilirii unui set comun de reglementari pentru piata TV si a transmisiilor wireless, anume cele prin telefonie mobila si Internet.
Motivul - restrictiile impuse in prezent in domeniul publicitatii sunt considerate prea dure pentru situatia actuala de pe piata televiziunii, iar Internetul si telefonia mobila trebuie incurajate sa-si dezvolte serviciile, inclusiv in domeniul media, potrivit actualei Comisii de la Bruxelles.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related