Voua vi se pare ca baiatul ala care zice "a, a" in reclama de la McDonlad's a muncit de 3 lei? Nu ca s-ar opri cineva din adaptat reclame fara sens pentru romani, dar asa, pentru ca nu ma pot descurca sa vad o pauza publicitara fara sa ma impiedic de reclama asta, cam cati or fi cei care isi imagineaza ca o vedeta hip-hop nici nu iese din casa daca nu-i promiti ceva mai mult de 3 lei, ca sa nu mai vorbim de urcat pe scena, luat microfonul in mana si deschis gura?
Pericolul nu e ca ar exista 2 ciobani in creierii muntelui care sa-si astearna barba in pumn si sa spuna "asa o fi" daca le arati reclama, ci ca tuturor celorlalti sa li se para vreo 3 sferturi din reclama ca nu e chiar atat de ieftin cheesburgerul ala despre care urmeaza sa se spuna ca e de 3 lei. Si asta pentru ca povestea despre vedeta hip-hop s-ar putea sa li se infiga in cap mai abitir decat cartonul din final.
Comentarii
Rapperii nostri sunt mai bine platiti decat ai lor :)
Sper ca nici acest comentariu sa nu apara la rubrica "erata" pe care sa o primesc pe e-mail-ul personal, asa cum am primit raspuns la comentariul meu de acum 3-4 ore in loc sa apara pe site.
Spoturile sunt facute sa vanda produsul sau sa ne instiinteze despre ce apare nou, bun ca pret, reduceri sau de alte avantaje ale produsului promovat.
Ca ne plac sau nu, asta este.
Nu trebuie sa fie opere de arta (si nici ele nu sunt perfecte, daca vorbim de gusturi).
In rest, nu va obliga nimeni sa mancati de la Mc Donald's, sa consumati apa plata cu lamaie, sa sa conduceti un Hummer si nici macar sa urmariti spoturile TV care nu va plac.
PS. Nu am nici o legatura de afaceri cu Mc Donald's, cu exceptia faptului ca mai cumpar cite ceva de mancare de la ei de 4-5 ori pe an.
Si hai sa fim seriosi ce cumperi de la MC donald's de 3 lei.
Mananc acolo de 2-3 ori pe an si chiar ieri am fost acolo si am cumparat nu stiu ce meniu si am lasat acolo 16 lei si nici nu am mancat nimic.carnea din hamburger era arsa si amara la gus cartofii erau asa de sarati de nu i-am putut manca, iar langa mine pe alt scaun dormea un homeless.
A, sa nu uit am asteptat 7 minute pana mi-au facut cartofii.
E foarte nasol ca totul e permis acestor corporatii chiar si reclamele de prost gust.
Parerea mea..
Sa analizam reclama? Pai in primul rand trebuie sa va dati seama ca face parte din noua campanie globala, noul brand McDonalds "I'm lovin it"... un amestec cool de
Un amestec de culoare si aroma in spiritul trendy de "chill out" Starbucks, cu mirosul grosolan de hamburger prost facut al serviciului specific fast-food si clovnul creepy care te intampina cu un Happy Meal pe ritmuri de rap de Timberlake... "I'm lovin it"
Adica avem un brand celebru care nu sie ce vrea... pentru ca sa vinzi hamburgeri copiilor acum e imoral, fiind junk food... apoi ar vrea sa fie ca Starbucks, numai ca acolo se sta la o cafea iar la McDonalds totul e fast food... apoi adolescentii de azi trebuie atrasi pentru ca sunt la fel de usor de prostit ca si copiii de 6 ani, numai ca nimeni nu te trage la raspundere daca vinzi un burger unuia... plus ca odata prins va prinde obiceiul de a infuleca la McDonalds toata viata.
Un rapper care da din cap de 2 ori, scoate "a a" si si-a castigat banii de un hamburger?... nu oameni buni... aici e vorba de 2 MESAJE DISTINCTE...
1) esti cool daca mananci la McDonalds (pentru ca te asociezi cu raperul, cultura vedetelor americane... I'm Lovin it")
2) nici nu te costa mult sa fi cool (si iti arata pretul)
Defapt pur si simplu ne aliniem la reclamele internationale... in Japonia arata vedete foarte aratoase care intra la McDonalds, in SUA tot pe acolo... Mc nu mai e locul unde toata familia se distreaza, Mcvrea sa fie locul cool:))
Mentiune pentru eventualele "atacuri" - n-am nicio treaba cu mcdonalds-ul, n-am lucrat la campania asta, personal consider ca e toxic.
Dar ma deranjeaza romanismul asta de mor. Nu ne trage in jos neaparat ce se intampla, ci cum tratam noi ceea ce se intampla. "Doar la noi se poate", "ce cu flyerele din oras" (cand aici era vorba de hip-hopperul din spot), "stiu ca e Romania, dar...".
Cu atitudinea asta n-o sa iesim niciodata din complexul asta imbecil in care ne balacim.
dpv tehnic, intrarea anecdotei dsp rapper e facuta gratios si cu o tusa de ironie. obisnuim sa ridem de gsm-uri cu felul lor artificial si conventional de a lipi promotia de poveste. aici ai povestea minimala, integrata muzical, pe ritmul muzicii... chiar in interiorul unei fraze "de vinzare"!
Ironia la adresa rapului e blinda, simpatica si lasa loc si de coolaciune (de care zice hakimitsu). Eu cu fi-miu (8 ani) facem un joc apropo de spot: el zice "a a" (ca rapperul din spot, pe care l-a identificat cu unul real), la care eu ii zic "ia un hamburger", dupa care eu zic "ah yeah" si el "ia si niste cartofi prajiti"; dupa care el "ah yeah baby"... iar eu "ia si un mcpuisor"... si tot asa...
concluzia: nu scap sa-l duc la mcd in curind (keep cool cu sfaturile, mergem rar, chiar nu-l indop cu junkuri si maninca 2 fructe pe zi).