Descoperire de ultima ora: cuvintele sunt magice!

Observati fata atasata de acest baiat? Nu-i asa ca e DRAGUT?

ANUNT IMPORTANT!
Daca stiti vreun baiat care sa vorbeasca asa, sa NU fie gay si sa se bucure ca e vreo fata atasata de el atat de tare incat e nevoie de o operatie chirurgicala pentru a o indeparta, sa dea un e-mail pe adresa redactiei. Suntem interesati de un material despre specii disparute.

Pentru prietenii nostri plecati de pe planeta in ultimii 19 ani, amintim ca prototipul masculin, cel prezent in seriale, filme si RECLAME si cel care e de obicei recunoscut ca fiind cel mai aproape de realitate, se fereste ca dracu' de tamaie de afectiunea feminina (manifestata de obicei prin sufocarea partenerului), face glume crude despre prietenii lui tinuti sub papuc, e de parere ca e ceva in codul genetic al femeilor care le face pisaloage si posesive din momentul in care au inhatat un barbat si de aceea una dintre singurele lui mici satisfactii e sa se laude ca uita tot timpul lucrurile importante pentru EA, iar daca da vreodata un telefon sau un sms in care sa se adreseze cu "Pisi", "Iubi" sau vreun diminutiv jenant din aceeasi categorie, atunci e sigur o reclama la sampon pentru femei.

Ceea s-a intamplat este ca acest baiat i-a spus INAINTE fetei "te iubesc"
Sigur, asta e ceva senzational, demn de mentionat intr-o reclama; stiti vreun baiat care sa spuna "te iubesc" DUPA?

Si a functionat. Cuvintele sunt magice.
SOS catre Ogilvy: daca sunteti asa convinsi de asta, anuntati si cealalta echipa de creatie, cea care s-a ocupat de "Petru si Tamara", ca poate cateva cuvinte spuse prin viu grai sau poate la TELEFON (la ce era reclama asta?), erau suficiente sa rezolve problema baiatului, ca sa nu mai stea cu sufletul la gura, rugandu-se la Moire (si la ce zei ai destinului or mai fi disponibili azi in cultura generala) sa ajunga bancnota cu "mi-e dor de tine" la fata.

Sa fi fost oare mesajul: "Bai, s-a inventat telefonul, am auzit eu de o retea faina, ii zice Cosmote!"? Pai nu putea fi asta mesajul, pentru ca barbatii nu sunt in stare sa spuna cuvinte ca "iarta-ma" sau "mi-e dor de tine" prin viu grai sau prin SMS. De-asta apeleaza la Moire. Echipa "Petru-Tamara" a avut dreptate. Cum altfel i-ar fi putut spune? (Sper ca va dati seama ce greu imi e sa nu fac o gluma cu Twitter acum.) Daca va intrebati ce rol mai are telefonul in toata tarasenia asta, atunci fiti atenti la finalul reclamei, cand ea il suna. De-asta e bun telefonul, doamnelor, ca sa faceti dvs. apelul ala de care domnii nu sunt in stare.

Ce invatam noi de aici...
...e ca atunci cand barbatii simt un fior pe sira spinarii cand se uita la o reclama, in target nu mai raman decat femeile. Atata timp cat mai sunt fete care cred in Fat-Frumos, spotul "Atasata de el" o sa aiba fane si atata timp cat femeile sunt constiente ca barbatii ar prefera sa scrie toate bancnotele din lume in loc sa puna mana pe telefon si sa apese call, spotul "Petru si Tamara" o sa i se para totusi cuiva al dracului de simpatic. Din pacate, ultima data cand am verificat, diferenta dintre spoturile tv si scurt metrajele facute de amorul artei e ca unele au legatura cu cine a dat banii pentru ele. Va las sa ghiciti care.

Deci ce legatura au spoturile astea cu vreo retea de telefonie mobila in general si mai ales cu Cosmote?
Pai n-au. Singurele cuvinte magice cu care va rezona cineva din astea doua spoturi sunt "cu doar 4 EURO, credit lunar" si "2000 de minute nationale si internationale " si nu era nevoie de nici o telenovela ca sa comunici asta la tv. Scuteai o gramada de bani, puneai cartonul si gata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Campanii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Sorin Murari
acum 15 ani
True
Alexandru Paizan
acum 15 ani
Foarte ,,romantica" faza...cu mi-e dor de tine..scrisa pe o bancnota de 5 ron. Da gata orice femeie...
asd asd
acum 15 ani
Daca as fi sefu' lu' iqads, te-as da afara pe motiv de incompetenta. Dar nu sunt, si presa e organism liber, asa ca poti scrie orice prostie.

Lumea in care barbatii fug de femei, le e frica de responsabilitate si fac misto-uri cu gasca de golani, pe seama unui cuplu mai apropiat, este lumea in care te invarti tu.

Sau o fi doar frustrarea ta personala venita din insuccese repetate pe acest plan?

Daca vrei, te invit eu la o cafea si iti explic cum e cu parodiile (si cu umorul in general), si cu ocazia asta iti rezolv si cealalta problema.

Te iubesc!

emanuela machis
acum 15 ani

Cred ca ambele reclame sunt reusite, te fac sa zambesti. Suntem plictisiti de reclame nereusite si plictisitoare macar cand vedem "lipitoarea" atasata de baiat sau pe Tamara cu Petru al ei ne amuzam :)

Sa recunoastem ca daca am face publicitate doar pentru promovarea brandului si a ofertei am muri de plictiseala in pauzele publicitare si am putea omora creativii din agentii. La urma, urmei asta este scopul creativitatii sa nu vedem doar un brand sau o oferta pe ecran ci sa mai si zambim din cand in cand...

x y
acum 15 ani

singura parte a analizei, care ma intristeaza, e cea in care se dau drept argumente intru sustinerea unei stari de normalitate general acceptate, doua spoturi ale unei campanii la bere care pe mine ca heterosexoal consumator al cel putin unei tone de bere pana la momentul la care vorbim, nu m-a atins niciodata nicaieri in nici un fel.

concluzia ar fi ca orice situatie reala sau fictiva, e ridicola daca barbatii care sunt parte din ea nu se comporta ca niste retarzi grobieni mitocani neinspirati?!

trist...

Ana Militaru
acum 15 ani
Stii ce nu ma mira niciodata? Comentariile despre cat de idioata sunt eu, care vin din agentia despre care am scris. Din nefericire, putini sunt cei care vin cu contraargumente la discutie si multi cei care imi spun cat de naspa sunt eu, de parca asta ar salva cumva campania discutata.

Am vorbit despre prototipul masculin pe care il vedem CU TOTII in filme, seriale si reclame si care e impus ca model pentru baieti de cand sunt ei mici. Tie nu ti-au spus parintii cand erai mic ca baietii nu plang? Prietenii tai nu au facut misto niciodata de tine ca "trebuie sa dai raportul" cand pur si simplu ii spuneai prietenei tale unde te afli? Si toate astea pentru ca nenorocita de cultura de masa a creat si impus barbatul asta insensibil care e recunoscut ca standard de normalitate. Iar reclamele bune sunt alea in care apar oameni care se comporta "normal", nu ca si cum ar juca dupa un scenariu care vrea sa ne pacaleasca sa cumparam ceva.

Ana Militaru
acum 15 ani
Ai dreptate, trebuia sa dau ca exemple barbatii din spoturile Magura, in care fetele alea se prapadesc de ras ca pot visa la o asemenea tampenie cum ar fi un barbat care sa le acorde efectiv atentie: http://www.iqads.ro/ad_4230; si sa nu uitam de baiatul care sigur si-ar dori o fata "atasata de el": http://www.iqads.ro/ad_4661.

Barbatul Bergenbier e cel mai aproape de barbatii pe care ii vedem in filmele alea de la cinema si de la tv cu care suntem intoxicati. (Ca doar n-am dat exemplu cocalarii de la Albacher.) Vorbim de cultura de masa, ca telecomul se adreseaza tuturor, nu pot spune ca stiu eu un grup de studenti la Litere carora sa le vinzi cartele Cosmote cu spoturile astea minunate, dar care nu cred ca sunt realiste pentru masa.

In afara de extremele astea (Bergenbier si Magura), nu-mi vin alte exemple de personaje masculine bine conturate in publicitatea romaneasca si pe care le pot da ca exemplu. Ajuta-ma tu, hai sa facem portretul barbatului roman in publicitate. Zic sa trecem direct peste Dorel si sa vedem, or mai fi prin vreo alta categorie de produs...

x y
acum 15 ani

"barbatul roman IN PUBLICITATE"... ce-i asta?!

x y
acum 15 ani

am avut vecini pe a caror usa scria 'Ing: Vasile Margineanu' sau 'Prof: Ioan Moldovan'... nu am avut nici un vecin pe ca carui usa sa scrie 'BarbRomInPub: Dorel Iusuf"

florin dumitrescu
acum 15 ani
Ba te rog! Scopul creativitatii e sa rezolve problemele de advertizare. "Combaterea plictiselii" nu e un scop in sine, ci o posibila cale de urmat. Numai in Ro creativitate = (doar) fantezie sau haiosenie. Ce s-a intimplat in Ro, anume tendinta de inlocuire a "momentelor vesele" de la TV cu spoturi comerciale, e o anomalie pe cale sa dispara. Creativii din agentii nu vor muri, dar multi dintre ei isi vor avea sansa sa aleaga o meserie care li se potriveste mai bine.
smoke alot
acum 15 ani
dar nu stiu daca li se potriveste sau se pricep mai bine

marius bartis
acum 15 ani
ADversari , ADversatili
Adrian Spiridon
acum 15 ani
deci e voie sa scri pe bani?


Branded


Related