Tariceanu face PR fara voie pentru CAP

Buzz cu Codin Caradimu, (Trainee Copywriter, CAP)

Agentia CAP incepe anul bine. Primul mesaj al lui Tariceanu in calitate de ex-premier si care vine de-abia acum, dupa ce s-a intors din vacanta, face referire la Dorel. A fost deja citat de presa, l-am auzit in buletinele de stiri de la tv de ieri dimineata:

"E ca in bancul cu Dorel - cand acesta taie curentul la tot cartierul - cu cat guvernul Dorel se apuca mai tarziu de treaba, cu atat pagubele sunt mai mici[...]. Imi dau insa seama ca ma adresez unui guvern care are 2 maini stangi, unui "Dorel al economiei". Si atunci, ma rog sa inceapa cat mai tarziu sa munceasca." (mesajul integral pe blogul lui Tariceanu: http://tinyurl.com/8ewy5k)

Asa ca m-am gandit sa-l intreb pe unul dintre tatii lui Dorel de la CAP cat de tare s-au bucurat. Cu ocazia asta, poate incepem o discutie despre PR-ul timid de agentie locala vs. PR-ul desantat de multinationala ("noi am facut campania anului"). Exista si exceptii, insa, la multinationale, cum a fost, de exemplu, maratonul de recorduri mondiale desfasurat de clientii McCann Erickson in perioada Craciunului: cel mai mare mars al Mosilor Craciun din lume(adica 4.000 de Mosi), sustinut de Coca-Cola; cel mai mare carnat din lume de la Caroli Foods; cel mai greu tort din lume de la Tnuva, cel mai inalt brad digital din lume de la Radio21, toate acestea aducand media coverage in nestire.

Sa vedem acum cat de mult apreciaza Codin Caradimu PR-ul facut de Tariceanu. 

IQads: De ce crezi ca a zis "bancul cu Dorel" si nu "reclama cu Dorel"? 
Codin Caradimu: Pentru ca ii pasa de advertising, cum imi pasa mie de situatia vanzarilor de Citroen in Romania. Si desigur pentru ca Dorel si-a depasit de mult atributiile de porte-bonheur al marcii Unirea, astfel incat de multe ori poti crede ca-l stii din scoala primara, ca pe Bula.

IQads: E o confirmare ca agentia CAP a creat un personaj atat de bine conturat incat poate fi personificarea unui guvern intreg. Care sunt beneficiile pe care le aduce agentiei mentiunea asta publica a lui Dorel? 
Codin Caradimu: Aceleasi pe care i le va aduce aparitia acestui buzz pe site-ul iqads + mentiunea in newsletter. Si poate un pic de invidie din partea unor colegi de breasla mai naivi.

IQads: Crezi ca ii e benefica agentiei genul asta de promovare, in care se vorbeste despre lucrari/personaje, dar nu se da numele agentiei? 
Codin Caradimu: Agentiei Cap in nici un caz. Si nici colegilor de la Next, nu prea cred. Intr-o poveste frumoasa ar ajuta cu niscaiva procente cu zero inaintea virgulei daca se hotaraste clientul sa vanda maine brandul unui concern strain. Din pacate cetateanul din fata raftului nu va alege Unirea doar ca i-a adus fostul premier aminte de Dorel.

IQads: Poate e un semn "oficial" ca publicitatea buna, memorabila, inlocuieste treptat folclorul. Ce sanse au reclamele din Romania, la nivelul la care sunt acum, sa furnizeze vorbe de duh care sa ia locul proverbelor citate pe vremea cand lumea...stii tu... citea carti si putea cita din ele? 
Codin Caradimu: Au ceva sanse, dar intr-un procent nepericulos pentru societate in comparatie cu vorbele de duh, duse din gura in gura de cand lumea. Lumea care conteaza pentru o natiune va citi mereu, chiar daca Lenin zicea cu mare patos, intr-o scrisoare catre Maxim Gorki, ca "de fapt intelectualitatea nu este creierul societatii, ci un cacat."

IQads: Vorbind de PR, am observat ca PR-istii agentiilor locale sunt mai modesti decat ai multinationalelor (care proclama de capul lor ca au facut "campania anului" de exemplu). Tie cum ti se pare? Ai observat vreo diferenta intre cele doua tipuri de PR?
Codin Caradimu: Nu cred ca e vorba de modestie, poate doar de putin mai mult simt al ridicolului. De f apt cateva agentii locale - stiu ele care si stiu si
celelalte care - cand scriu comunicate de presa, nu folosesc template-ul ala cu paragraful de autosatisfacere din final.

IQads: Are agentia CAP o strategie de promovare in general sau si-a elaborat una acum, pe vreme de criza?
Codin Caradimu: Cap isi schimba doar anteturile si cartile de vizita, cam o data la trei ani, de plictiseala. In rest n-are si nici n-a avut vreo stategie clara de promovare. Nu prea are timp pentru sine, iar cand are, prefera sa plece in retreat. Dar cand nu faci lucruri care sa/te plictiseasca, promovarea vine de la sine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune


Comentarii

marius bartis
acum 15 ani
...Tariceanu stie, si nu de acum, foarte clar ca targetu lui nu consuma "UNIREA"...si nici nu da la tarnacop...de aia-i ..."banc" si nu-i " reclama"...
marius bartis
acum 15 ani
scuzeee...acum e cum am vrut...!!!
Silviu S
acum 15 ani
scuzati, dar nu era si NEXTU-l pe acolo pe la realizare? Pentru ei de ce nu ar fi facut motocicleanu pr?
Diana Sorina ICHIM
acum 15 ani
Am si eu o nelamurire. Codin Caradimu este trainee sau senior Copy?Ca in articolele voastre mai vechi el apare ca fiin Senior la Cap. In timp a retrogradat?


Branded


Related