Mac si Pontiac in SEXcursie

Movie: Sex Drive ("In SEXcursie")
Brands: Mac, iPod, Trojan, LifeStyles, Pontiac, Facebook
Actors: Josh Zuckerman, Amanda Crew, James Marsden, Clark Duke, Seth Green

Am ajuns sa vad branduri peste tot si mai ales in filme si am ajuns sa cred cu tarie ca prima secventa a unui film e ca prima pagina a ziarului: vizibilitate maxima, tarif de publicitate pe masura. In liceu invatam la orele de literatura despre caracteristica romanelor balzaciene: incep cu o scena colectiva. Asa ca am ramas cu defectul profesional de a cauta repetitivitatea, pentru ca tot ce se repeta devine regula. Si in ultimul timp e o regula: toate filmele incep cu o scena in care este mentionat sau apare in prim plan brandul vedeta al filmului, aceasta beneficiind de mai multa atentie decat personajul.

Pe scurt, Sex Drive este un amalgam de remixuri, gogosi pe banda rulanta si stereotipii rasuflate. Titlul si trailerul ne duc cu gandul la American Pie, scena initiala, cea cu brandul vedeta, e o trimitere spre You've got Mail, intrucat eroul nostru tasteaza de zor pe chat online in fata unui Mac personalizat cu stickere, iar restul filmului este o dedicatie speciala pentru brandul vedeta numarul doi: un Pontiac care face posibila "Sexcursia". In fond, titlul original implica ideea unui drum lung pe patru roti in cautarea unei partide de sex, ceea ce ma duce cu gandul la hit-ul "I drove all night", doar ca in cazul nostru e un pic mai mult decat o noapte si in niciun caz soseaua nu e libera. Ba mai mult, focosul Pontiac rosu va traversa un lan de porumb si va trece prin multe peripetii pana sa ajunga la destinatie. Dar nu e niciun motiv de panica, pentru ca Pontiacul GTO 69 e rezistent si chiar daca se strica, e usor de reparat, dovada ca un Amish, membru al celebrei secte care refuza sa faca uz de beneficiile luxului zilelor noastre, inclusiv electricitate, va repune in functiune Pontiacul buclucas.

Asadar, in Sex Drive Ian (Josh Zuckerman) si cei mai buni prieteni - Felicia si Lance - interepetati de Amanda Crew, respectiv Clark Duke, pornesc spe Fata Morgana a secolului al XXI-lea: o promisiune facuta online. De fapt, online-ul e foarte prezent in film. Dovada stau blogurile updatate instantaneu cu penibilul situatiei: "Ian arunca banii pe prezervative" - titlul unui post in care apare un filmulet cu eroul nostru fastacindu-se in fata raftului de prezervative, osciland intre marcile Trojan si LifeStyles, de diferite forme, marimi, culori. Si tot in spiritul omniprezentei online-ului, cand ies din inchisoare - pentru ca orice film cu adolescenti trebuie sa includa aventuri la limita legii -, se despart de prietenii pe care ii lasa acolo cu indemnul "See you on Facebook".

Ce ii invata Sex Drive pe toti pustii care incearca sa se descopere? Ca un Mac este indispensabil in cautarea de sine si te poate ajuta sa fii ce nu esti, ca un Pontiac e suficient pentru a impresiona o fata sau ca ceea ce cauti e cel mai adesea acolo unde nu te astepti. Chiar daca suna mai promitator ultima varianta, filmul insista mai mult pe celalate doua, probabil din ratiuni de product placement. Or it's just me.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Andreea Roibu
acum 15 ani
Super tare!

Imi plac foarte mult articolele tale despre aparitia brandurilor in filme. Chiar ma intrebam daca aparitia unora e intamplatoare, sau premeditata, si daca e planificata, cum se obtine contractul ? Se face o licitatie ? Cine doreste sa apara in filmul cutarica?

on-topic : Mie mi se pare ca filmul e o copie jalnica dupa Eurotrip :)



Branded


Related