IQadsTv: Bogdan Naumovici si Serban Alexandrescu in "Cum sa faci cariera in publicitate"

- Cadoul IQads pentru industria de publicitate: IQadsTV I si II -

In nici un an nu am auzit mai multi oameni din industrie ca nu pleaca din tara de Revelion si ca vor ramane sa petreaca la vatra. In aceste conditii, se vor lovi inevitabil la tv de ceva emisiuni care incearca sa fie "de divertisment". Pentru ca stiu ca industria de publicitate nu gusta orice fel de umor, m-am gandit sa va ofer din partea IQads genul de entertainment pe care stiu ca il apreciati: o editie de IQadsTv in doua parti, cu doi dintre formidabilii nostri publicitari (si o spun cu toata convingerea, a fost o reala onoare sa-i pot intervieva), care fac un spectacol din fiecare declaratie de presa si care, de data asta, au tratat un subiect serios, care ii preocupa deopotriva pe aspiranti, pe angajati si pe angajatori si care o sa intre, probabil, in istorie: "Cum sa faci cariera in publicitate".

Acum, la sfarsit de an, cand ati trecut de evaluarea din agentie si a sosit timpul pentru singura evaluare care va poate schimba radical cariera in orice moment, adica auto-evaluarea, acum cand va ganditi la rezolutii de an nou, e momentul potrivit sa verificati daca nu cumva perspectiva pe care o aveati asupra industriei era una ingusta, in comparatie cu privirea de ansamblu pe care cei doi directori de creatie o pot oferi, de la nivelul performantelor obtinute si al experientei acumulate.

Am ignorat cu buna stiinta toate regulile legate de publishing online si de videodcast-uri si i-am lasat sa vorbeasca aproape la fel de mult cat am filmat, fara sa-mi fac griji ca daca nu se schimba subiectul la fiecare minut, o sa se plictiseasca vizitatorul. Au oamenii astia doi un dar al elocventei (atat de diferit, dar cu aceeasi puterea de convingere) si o asemenea pasiune pentru profesia lor, incat i-as putea asculta ore intregi vorbind despre orice, si cu atat mai mult cu cat e vorba de publicitate. Am siguranta ca nu sunt singura, pentru ca imi amintesc ca umpleau amfiteatrele pe vremuri si ca le tineau pline pana la miezul noptii. O sa intelegeti, deci, de ce mi s-a parut un sacrilegiu sa tai mai mult de un sfert de ora la montaj.

Sunt doua parti ale acestei editii de IQadsTv, pe care n-as sti sa le departajez (atribuind una juniorilor si alta seniorilor), pentru ca raspunsul la fiecare intrebare e o poveste in sine, cuprinde nu numai informatii despre valorile pervertite ale juniorilor, dar si despre impactul decaderii valorilor asupra industriei in ansamblu. La fiecare raspuns, cei doi invitati dau explicatii pentru cauze sau estimeaza consecinte pentru starea actuala a industriei. De exemplu, Bogdan Naumovici explica de ce s-a ajuns la pitch-uri cu aproape 10 agentii si de ce se cere taxa de pitch. Emotionant, pe de alta parte, este discursul lui Serban despre cum pot fi motivati angajatii si cine e responsabil pentru atmosfera magica din agentie, care ii face pe oameni sa fie mandri ca lucreaza acolo si sa ramana.

In cazul in care meditati mai mult asupra crizei care probabil ca nu v-a lasat sa mergeti in tari straine anul acesta in vacanta, o sa aflati ce cred Bogdan si Serban despre impactul recesiunii asupra industriei de publicitate si despre consecintele ei asupra locurilor de munca ale anumitor publicitari. Un portret detaliat al oamenilor cu cele mai mari sanse sa paraseasca industria, veti vedea la IQadsTv.

Din program:

Cum sa faci cariera in publicitate I
1. Cum isi da seama un publicitar ca a venit vremea sa iasa la pensie?
2. Ce inseamna o cariera stralucita in publicitate?
3. 3 nume de oameni cu o cariera stralucita in publicitate, din Romania.
4. Diferenta dintre ce isi doresc si ce ar trebui sa-si doreasca juniorii ca sa aiba o cariera stralucita.
5. Ce inseamna succesul pentru juniori?
6. Cum ar trebui motivati juniorii sa-si doreasca sa fie mai buni?
7. Lucrul peste program - e necesar daca vrei sa faci cariera?
8. Care e ordinea in care ar trebui sa-si doreasca cineva premii la festivaluri: Ad'or, Golden Drum, Cannes?
9. Facultate de comunicare vs. scoli de publicitate (IAA, ADC)
10. Scoala ADC

Cum sa faci cariera in publicitate II
1. Cum pot fi motivati seniorii industriei sa se implice in procesul de educare a aspirantilor?
2. De ce sunt nevoite agentiile sa fure oamenii unele de altele?
3. E de ajuns un an intr-o multinationala ca sa pleci pe un salariu mult mai mare in alta parte?
4. Cum determini oamenii sa ramana in agentie?
5. Cum sa ai grija de cariera in conditiile crizei economice?

Va dorim vizionare placuta si, desigur, La multi ani!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Lucian Grecu
acum 15 ani
intr-adevar trebuie o motivatie materiala serioasa pentru a tine oamenii in agentie si nu numai in agentii ci si in intreprinderile conduse de patronate proaste din punctul de vedere al conducerii care in multe parti este la pamant si baza este salariatul model care este si sluga si sef deseori [ma refer la capabilitate si agerime a mintii],de aceea multi sefi dau cu piciorul oamenilor buni si in scurt timp se gandesc de ce dau faliment...
Alina Chiru
acum 15 ani
Da, asa este criza financiara a afectat toate industriile, inclusiv pe cel al showbizz-ului...... dar dincolo de a analiza cum a afectat fiecare ndustrie este mai important sa analizam de ce s-a intamplt acest lucru. Practic la acest moment mi se pare ca toata lumea, reporteri, analisti financiari, oameni politici si oamenii de rand ca mine, se focalizeaza prea mult pe prezentul ca si consecinta a trecutului in loc sa analizeze trecutul pentru a sti ce sa facem in prezent astfel incat viitorul nostru sa devina macar suportabil.

Toata lumea spune ca acum suntem intr-o criza financiara....dar eu cred fie ca intotdeauna am fost fie ca de fapt nu suntem, oricare din variante este acelasi lucru. De ce? Pentru ca realitatea este ca daca ne oprim si ne uitam in jur si ne analizam propriul comportament financiar din ultimii 10 ani intelegem ca prncipala cauza a acestei crize este indatorarea peste capacitatea reala de returnare, iar acest lucru a fost posibil datorita bancilor.Nu s-a intrebat nimeni de ce anul trecut in vara TOATE institutiile de creditare, banci sau IFN-uri, au modificat gradul de indatorare cu 100%. De ce? Pentru ca persoanele fizice si juridice erau atat de indatorate deja (si nu aveau nici atunci capacitatea de returnare a imprumuturilor) incat nu mai puteau achizitiona imprumuturi. Si solutia guvernului si BNR care a fost? Hai sa ii lasam sa se indatoreze si mai mult!Astfel, am ajuns intr-un moment in care bunurile supraevaluate nu mai reprezinta pentru banci o modalitate de recuperare a datoriilor, ele ajungand sa stranga cu usa datornicii.

Cand ati acordat aceste credite cu garantii EVIDENT supraevaluate care era politica prudentiala pe care o practicati? Acum, dragii nostri creditori, nu va ramane decat sa ne lasati pe drumuri, luandu-ne casele.... dar cui le veti vinde? Realitatea este ca traim acum prezentul ca si consecinta a alegerilor nesabuite din trecut, asa ca haideti sa il traim ca o posibilitate de ceeare a unui viitor mai bun.



Branded


Related