Editia numarul 13 a emisiunii AdCouture, singura emisiune dedicata business-ului in media&advertising a adus in prim plan subiectul crizei economice din perspectiva unui brand manager din sectorul FMCG, dar si tema campaniilor sociale, abordata din perspectiva know-houw-ului in ale videomaking-ului.
Astfel, invitatul rubricii Hot Spot - Mihai Bonca (Senior Brand Manager Timisoreana - a vorbit despre piata berii din Romania, pe segmentul mainstream, in contextul crizei economice prefigurate pentru viitorul apropiat. El a dezvaluit cateva din provocarile acestui segment de piata, precum si reteta succesului care a dus la plasarea marcii Timisoreana in top, ca lider de piata. "Timisoreana este o poveste de succes despre ce inseamna marketing bine facut", a tinut sa precizeze el.
Intr-o piata atat de competitiva precum aceasta, in care exista aproximativ 20 de marci puternice care actioneaza pe 4 paliere de pret si investesc mult in marketing, este esential sa te diferentiezi. Intelegand importanta acestui element in strategia de marketing, Timisoreana a reusit in 3 ani sa devina lider de piata, "printr-o strategie de marketing indrazneata dar bine executata", a mai adaugat el. Timisoreana activeaza pe segmentul de piata mediu, avandu-i ca principali competitori pe Golden Brau, Skol si Bergenbier, dar se diferentiaza de acestia prin a fi "o bere cu traditie". Strategia s-a dovedit eficienta, atata vreme cat "Timisoreana investeste din punct de vedere media cu 30 % mai putin fata de competitorii directi, dar are rezultate mai bune in ceea ce priveste take-out-ul consumatorului".
Cat despre criza economica, Mihai Bonca se arata increzator, pentru ca el considera ca "in timp de criza marcile se vor axa pe core strategy, asa ca marcile cu un DNA puternic, cum este Timisoreana vor avea de castigat".
Iar in partea a doua a emisiunii, Serban Ciusca a gazduit un invitat deosebit, este vorba despre Tedy Necula, un tanar ambitios, care a realizat cateva campanii sociale interesante. Campania pentru Fundatia Decenium, prin care au fost stranse fonduri spre a fi investite in potentialul tinerilor cu handicap, este cel mai drag proiect al sau. El insusi avand anumite dizabilitati de vorbire, a reusit sa intelega mai bine nevoile targetului, stiind din proprie experienta ca "un tanar cu handicap are mai multe nevoi, mai ales cand doreste sa se integreze pe piata muncii".
Know-how-ul acumulat prin voluntariatul in ONG-uri il ajuta sa vorbeasca despre campaniile sociale, despre publicul tinta care trebuie avut in vedere si despre unghiul de abordare al unui astfel de proiect, ca un adevarat "insider". Iata de ce trebuie sa-l credem cand spune ca a face campanii sociale, mai ales pe TV, este "putin diferit fata de a vinde sapun, dero si alte produse". Marea greseala care se face in Romania cand vine vorba de campanii sociale este faptul ca nu se tine cont de targetul campaniei, mai spune el. La noi se merge mai mult pe ideea de a soca si a speria publicul tinta. Aceasta abordarea este gresita din punctul lui de vedere, pentru ca "dupa atatia ani de comunism ne-am saturat sa vedem ce e rau, publicul nu mai suporta acelasi stiri morbide, si daca mai vin si cu un spot care sa te sperie, vei fi tentat sa schimbi canalul."Asadar, cheia succesului unei campanii sociale ar fi sa intelegi cui te adresezi si sa incerci sa ii emotionezi pe cei carora vrei sa le transmiti un mesaj, a concluzionat el.
AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.
Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si este reluata sambata si duminica, la ora 11:00 si 21:00. Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.