Am fost intrebata despre o campanie sociala de succes, adica eficienta, care sa "vanda", in perioada Sarbatorilor. Presupun ca se asteapta o idee concreta, ceva care sa reuseasca sa faca mai mult decat sa transmita un mesaj generic de genul "daruiesti si castigi".
Nu stiu cat de multe persoane ar digera cu adevarat mesaje "sociale" de sarbatori. Mai ales acum, odata cu criza, oamenii sunt si mai atenti la oferte speciale, reduceri, taiatul porcului, ce cadouri cumpara, cu ce tzoale se innoiesc pentru revelion etc. Si aici ma refer in principal la vastul popor. Pentru ca, de fapt, cu ei vrem sa vorbim, corect? Aici vrem sa educam putin.
Cred ca, in primul rand, ar trebui sa migram de la mesaje generice la genul de abordari mult mai directe, care sa-i loveasca pe oameni in buzunar sau in sentiment si care astfel sa-si indeplineasca si scopul. Ma refer la mesaje utile si la activitati la indemana care sa le arate oamenilor "ce le iese din asta" si sa-i determine sa faca primul pas.
Mai jos 2 idei simple, la prima vedere. Cred ca mai mult decat ideea de campanie in sine conteaza comunicarea / implementarea. Cum ziceam, orice fel de campanie sociala ar trebui sa aiba componente la indemana, care sa arate partea concret-utila pentru consumator ca sa aiba efect, ca sa-l determine sa ia atitudine.
Idee #1 (s-a facut, mai, este si acum o campanie de genul asta, se va mai face - dar o zic oricum)
Client: Romsilva (hahaha)
Campanie: Bradul vesnic verde
Obiectiv: Oprirea taierilor masive de brazi cu ocazia sarbatorilor prin cresterea cererii pt brazi in ghiveci. Banii stransi din vanzarea brazilor in ghiveci vor fi folositi pt replantarea copacilor in zonele defrisate (din ce in ce mai multe).
Mesaj de comunicat: Daca nu-ti pasa ca bradul pe care-l cumperi ajunge la gunoi dupa 1 luna, poate te intereseaza ca daca alegi un brad in ghiveci - il ai si la anu' si astfel economisesti bani.
Comunicare:
- internet: site dedicat campaniei, virale, stiri - calcule: costuri: un brad in
ghiveci vs. un brad normal taiat etc,
- OOH in zonele in care se comercializeasza brazi (piete, centre comerciale),
- articole in ziare - mai mult axate pe costuri.
- seminarii in scoli (cu 1 luna inainte de Craciun) in care li se explica copiilor
intr-un mod atractiv de ce ar trebui sa le placa un bradut in ghiveci (pe langa
argumentul ecologic, il au tot anul, il pot tine mai mult impodobit etc). Asta pt ca
micutii influenteaza destul de mult alegerea bradului.
Implementare
- "BTL-uri" - masini/camionete (in genul vanzatorilor ambulanti) cu brazi in ghiveci
care se plimba pe strazi si vand brazi in ghiveci. Asta ca sa le facem oamenilor
accesul mai usor la brad. Doar coboara din bloc si si-au luat bradutul in ghiveci.
- comenzi online de brazi: pt comenzi de minim 10 brazi in ghiveci transportul la
domiciliu este gratuit. (dintr-o scara de bloc se poate face o comanda comuna) si
astfel castiga timp si banii pe care i-ar fi dat pe o deplasare la piata pt
achizitionarea pomului de Craciun.
- pentru cei care nu au loc sa pastreze bradul pe perioada verii: se poate opta pt
inchirierea acestuia. Dupa folosire poate fi vandut inapoi catre Romsilva.
Idee #2
Client: Orice asociatie pt protectia animalelor in parteneriat cu diverse regii autonome, primarii si societati comerciale din orasele participante.
Campanie: Adopta un caine.
Obiectiv: Gasirea de familii iubitoare pentru cainii vagabonzi.
Mesaj de comunicat: De sarbatori daruiesti un prieten adevarat. :)). Adica ... decat sa-i cumperi un playstation copilului sau cine stie ce joc pe calculator sau dulciuri nocive, mai bine ii faci cadou un catelus pe care sa-l iubeasca, cu care sa se joace, care sa-i dezvolte simtul responsabilitatii, care sa-l apere etc.
Catre:
- targetul principal: familii cu copiii. Ideea este sa le explicam care sunt efectele benefice pe care un animal de casa le are in educatia/cresterea/dezvoltarea unui copil.
- target secundar: orice persoana care se simte singura si are nevoie de un suflet
cald, cupluri care vor sa-si testeze rezistenta in fata responsabilitatilor, si, de ce nu, iubitori de animale.
Comunicare:
- internet: site pt sustinerea campaniei cu informatii despre program, catei, obiectivele campaniei, beneficiile adoptiei unui caine etc.; articole (pr) pe diverse site-uri, inserturi in newslettere.
- articole in reviste, ziare de larga circulatie despre program.
- comunicare indoor in zonele apropiate "punctelor de adoptie", lifturi de blocuri,
in zona locurilor de joaca.
Implementare: - in zone traficate in perioada sarbatorilor: piete publice, spatii comerciale (hypermarketuri), metrou se organizeaza Puncte de Adoptie Catei, Catelandrii si Catelusi (in functie de varsta). Cateii sunt vagabonzi, adunati de pe strada, deparazitati, sterilizati, pieptanati, periati si dati spre adoptie. Pt
fiecare exemplar se plateste o suma simbolica. Aceasta este donata pentru amenajarea adaposturilor pentru caini vagabonzi/hrana/sterilizare etc. Cateii sunt expusi in spatii special amenajate in aceste Puncte de adoptie si oamenii pot pleca direct cel ales acasa.
Ideea este ca ai un fel de petshop la fiecare pas. Bineinteles mizam si pe presiunea pe care o vor face copiii asupra parintilor pentru a primi de sarbatori un catelus.
Comentarii