Movie: Beverly Hills Chihuahua (Chihuahua de Beverly Hills)
Brands: Chanel, Gucci, Hermès, Harry Winston, Louis Vuitton, Evian, Motorola, Starline Tours, Jeep, Range Rover
Actors: Jamie Lee Curtis, Piper Perabo, Drew Barrymore (voce), Andy Garcia (voce), George Lopez (voce), Paul Rodriguez (voce)
Ce faci cand toate povestile s-au spus deja si orice ai avea de zis e previzibil? Spui aceeasi poveste previzibila cu iubirea care trece dincolo de clasa sociala, cu bunatatea si curajul care sunt mai importante decat luxul si bogatia, doar ca adaugi un ingredient magic care sa rupa monotonia. In cazul asta, adaugi cativa Chihuahua si rezolvi problema.
Farmecul lui Chanel no. 5
Chanel no. 5 plus Nicole Kidman egal vraja, mister si un ceva aparte. Chanel no. 5 plus un Chihuahua egal ceva dubios, cel putin la o prima vedere. Sigur ca in economia filmului, faptul ca micutul Chihuahua are un parfum favorit, adica Chanel no. 5, nu e deplasat, pentru ca vorbim de un Chihuahua de Beverly Hills. Aici toti catelusii sunt periati, pudrati, vopsiti si aranjati la coafor, "no waxing" desigur. Chloe (vocea Drew Barrymore) are o stapana bogata - patroana Vivacity Cosmetics - care pe langa vizitele la coafor, ii asigura o garderoba in care nu e de mirare ca apar numai branduri ca Gucci si Hermès. Si desigur Chloe si prietenii ei patrupezi beau numai apa Evian. Dar de departe trademark-ul vizual al micutei Chloe este colierul Harry Winston. Adugam aici un iz de Chanel no. 5 si am creat imaginea perfecta a unui Chihuahua rasfatat.
Motanul incaltat it's so yesterday!
Daca pana acum povestea cu Motanul incaltat nu avea egal, acum presimt ca Chihuahua cu botine ii va fura fanii. Pentru ca da, nici accesoriile nu-i lipsesc catelusului alintat: bascute, palarii, ochelari de soare. Cu gentile e un pic mai greu. Dar Louis Vuitton nu scapa ocazia de a aparea in lista glam a product placement-ului. Asa ca mai nou, un Louis Vuitton e un instrument fashion de transportat catelusul spre coafor. Si pentru ca discretia nu e o optiune cand vine vorba de lux, ba dimpotriva, a-l arata in mod ostentativ pare sa fie cheia succesului, brandurile nu se sfiesc sa apara in film ca parte a vietii de zi cu zi.
Nici vorba de o aparitie subtila, ci dimpotriva, parte a vietii cotidiene si deci parte a dialogului, iata cum apar brandurile in "Chihuahua de Beverly Hills". Louis Vuitton isi face intrarea inca din primele cadre. Iar Harry Winston devine subiect de conversatie de cel putin doua ori. Lider in a starni subiecte de conversatie ramane Chanel no. 5 care frazeaza desfasurarea actiunii, fiind prezent la inceput, in cuprins si la final, asa pentru a pastra simetria.
Aventuri in the real world
Dar cum "aunt Viv" (Jamie Lee Curtis) e nevoita sa plece intr-o calatorie de afaceri pentru 10 zile, Chloe ramane in grija lui Rachel (interpretata de Piper Perabo). Rachel e si ea o fata rasfatata, doar are un Motorola cu ecran incrustat cu cristale, asa ca perioada in care Rachel si Chloe vor convietui nu va fi deloc usoara. Satula sa-i faca toate poftele catelusei, Rachel pleaca intr-o excursie in Mexic cu prietenele ei, unde este nevoita sa o ia si pe Chloe, insa fara a-i acorda atentie cu care aceasta fusese obisnuita. Si asa incepe totul, Chloe va fi rapita, va trece prin multe peripetii, va ajunge sa fie umilita, se va murdari, isi va pierde hainuta din casmir, botinele chiar si colierul Harry Winston si va mirosi a noroi in loc sa miroasa a Chanel no. 5. Grea viata de caine, but here comes Papi, un Chihuahua strengar, care o va salva. Happy end.
Toate aceste intamplari sunt dovada ca exista viata si fara branduri de lux, mai bogata in aventuri dar mai trista si mai zbuciumata; consumatorul deja tanjeste dupa glam-ul care face totul sa para mai usor: punct ochit, punct lovit. Happy end again.
Comentarii
Daca vreau sa ma tampesc si mai mult o sa ma uit la noile filme americane cu sper eroi, invazii extraterestre, cataclisme sau politisti care se lupta cu un super ticalos si care sunt ajutati de o tipa de 25 de ani care e expert in fizica nucleara dar arata ca un fotomodel...
Americanii folosesc povestea pentru a etala efecte speciale... caut filme care as spuna o poveste, nu efecte speciale.
Daca vrei sa vezi ca inca mai sunt multe povesti care te pot surprinde ar trebui sa cauti alte orizonturi.... de exemplu filmele coreene... anime-uri japoneze... cauta: A man who was superman, A moment to remember, Atack on Pin-Up boys, My Sassy Girl ala asiatic din 2001 nu copia americana 2008... sau anime-uri:Ghost in the Shell, Wolf's Rain, Grave of Fireflies, Now and then here and there. Kino no Tabi, Monster..