Cand o sa se sature clientii de online de masurat CTR-ul?

Buzz cu Bogdana Butnar (Managing Director & Head of Strategy, MRM Partners)

IQads: Mai intai felicitari pentru prezentarea de la Netcamp. Spuneai ca te-a dezamagit noua functie la MRM Partners pentru ca nu poti obtine satisfactie profesionala din cresterea ratei de click. Spune-ne ce te nemultumeste la nivelul industriei online din Romania.
Bogdana Butnar: N-am spus nicio secunda ca m-a nemultumit noua functie, dimpotriva mi se pare cel mai mare challenge al meu, atat personal cat si professional. Ma refeream - ca sa fim precisi - la aplecarea nesantoasa a onlineului romanesc catre ceva care suna a "clickul si leul". Ne-am concentrat atat pe a demonstra ca onlineul e mai tare decat TV-ul ptr ca poate masura si targeta PE BUNE inca am pierdut din vedere obiectivul nostru principal: BRANDUL.

IQads: Ce vei face ca lucrurile sa se schimbe, iar eficienta sa nu mai fie masurata in cifre care nu demonstreaza interactivitatea unei campanii online?
Bogdana Butnar: Pai cred ca vom continua sa facem campanii cu rata de click cat mai mare si in plus vom face munca de apostolat pentru o intelegere mai holistica a bradului online. N-ar fi rau sa dezvoltam si ceva instrumente de cercetare care sa arate aportul online-ului la constructia unui brand si nu numai la vanzarile sale.

IQads: Ati obtinut un premiu la Internetics si unul la RoWebDesign Awards cu "Schimba fontul" pentru Microsoft. Cum a contribuit campania la "Internetul emotiv" despre care aveai un slide in prezentarea de la Netcamp?
Bogdana Butnar: Microsoft Schimba Fontul a fost, dupa mine, un proiect esential in campania de "cool"-ificare a MS in Romania. Pe langa existenta unor oameni geniali in MS Romania care evanghelizeaza brandul zilnic, am aratat ca Microsoft sunt deschisi, creativi si dispusi sa se apropie de Internetul romanesc 2.0 prin bloguri si virale.

IQads: Intr-o alta prezentare de la Netcamp, Alexandre Almajeanu spunea ca e de datoria agentiilor sa educe clientii, ca ei sa ceara campanii cu adevarat eficiente si sa depaseasca faza de display. Esti de acord? Ce pot face agentiile in privinta asta?
Bogdana Butnar: Am fost de acord cu aproape tot ce a spus Alexandre inclusiv cu aceasta afirmatie. Noi avem traininguri pentru clienti si pentru colegii din agentiile partenere non-digital. Trainingurile sunt tinute fie de oameni de la noi, fie de oameni din reteaua McCann. De asemenea, ne incurajam clientii sa participe la conferinte de profil si cand putem ii luam cu noi la prezentari sau la workshopuri.

IQads: Spuneai la conferinta ca toata lumea se gandeste doar la vanzari online, nu si la branding online. Din ce fel de proiecte fac agentiile de web/interactive cei mai multi bani in Romania?
Bogdana Butnar: Habar nu am din ce fac bani celelalte agentii si oricum sunt mult prea multe ca sa ne dam seama de trenduri. La MRM incercam sa dezvoltam relatii pe termen lung si sa construim strategii de online potrivite fiecarui brand in parte. Si din asta facem si bani :-)

IQads: In prezentare ai spus ca nu se poate face ceva emotionant (cu adevarat interactiv) online, ci doar in alta parte, ca apoi sa fie adus online si aratat si altora. Poti sa ne dai un exemplu de proiect online care sa se apropie foarte tare de impactul pe care il au happeningurile offline?
Bogdana Butnar: Nu am spus deloc asta. Am spus foarte clar ca lumea crede si spune ca emotia vine doar din offline. Exemple sunt garla, si s-au dat cateva chiar la conferinta. Chevvy Apprentice e un proiect incarcat de emotie, okay negativa, dar tot emotie. Oamenii au folosit onlineul sa vorbeasca unui brand. Pe la noi s-a plimbat un blog cu un gandac sechestrat care a rupt gura targului, Starbucks are mereu proiecte de Net extrem de engaging.

IQads: Te plangeai ieri ca in online, clientii vor sa stie despre bouncerate si CTR, asa cum la tv vor sa stie despre GRP si TRP. Crezi ca pot fi convinsi clientii sa accepte proiecte creative (si sa le si plateasca) fara rapoarte de cercetare care sa demonstreze eficienta lor?
Bogdana Butnar: Cred ca ideea nu e sa accepte proiecte creative si sa nu le masoare ci sa isi analizeze mai clar indicatorii de brand si sa construiasca pe ei si nu numai pe teama ca nu-ti faci targetul de vanzari.

IQads: Ce indicatori de brand s-ar putea masura in proiectele interactive online (cum ar fi cele din "internetul emotiv")?
Bogdana Butnar: Orice indicator. Dar in primul rand curajul :-) pentru ca daca ai tupeul sa intri in gura lupului - adica in online unde oamenii nu stau, ci contraataca - si sa nu dai bir cu fugitii dupa primele comentarii nasoale, macar la capitolul "curaj" o sa scorezi bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Georgiana Giba
acum 16 ani
cand OR sa se sature clientii...



Branded


Related