de Dragos Alexa
Cand m-am angajat prima data, pe o pozitie de asistent de marketing, mi-as fi dorit sa fi gasit o astfel de carte care sa-mi explice simplu si sincer care sunt pasii, termenii si situatiile cu care te poti intalni in acest domeniu. Mai apoi am aprofundat designul grafic si mult mai tarziu, publicitatea. Si in cazul acestor domenii am gasit prea putina informatie care sa ma ajute, realmente.
Am gasit biografii ale unor pionieri din publicitate, am gasit portofolii si tutoriale pentru design grafic, am gasit manuale de marketing greoaie, scrise de experti. Cine nu a auzit de Philip Kotler si a sa carte de marketing? Cine nu a auzit de Ogilvy si "Despre publicitate"? Cine nu a tinut in mana un almanah Logo Lounge? Ei bine, toate aceste carti te ajuta si recomand sa fie citite oricand, in orice moment al carierei. Mie insa mi s-a parut ca, pe de o parte, unele erau prea "pentru experti", altele cu prea multe subintelesuri. La un moment dat chiar ma gandeam ca "meseria" de publicitar este o arta pe care nu ai cum sa o inveti decat "mancand-o" si deci acesta este motivul pentru care prea putini au scris un ghid clar pentru incepatori. Intr-adevar, orice meserie o inveti practicand-o efectiv, dar totusi cand voi vrea sa ma fac tamplar imi voi dori sa stiu care e pendularul si care e bolobocul. Poate ca tie ti se par doua obiecte foarte la "mintea cocosului" insa eu pana nu demult nu stiam ce e acela pendular. Daca nu am avut nevoie de el, eu ce sa fac?