1. Strategia este o disciplina de management, nu de implementare si de aceea trebuie sa intervina devreme in proces
2. Niciodata sa nu pleci la drum fara sa stii problema pe care trebuie s-o rezolvi
3. Teoria "sacrificiului" in strategie: alege un singur lucru pe care vrei sa-l comunici
4. Desi ai vrea sa vorbesti cu toata lumea, alege un grup cat mai omogen caruia sa i te adresezi, pentru ca e imposibil sa fii relevant pentru toata lumea si sfarsesti prin a fi lipsit de relevanta
5. Fii diferit. Strategia este despre diferentiere, despre a fi disruptive
6. Trebuie sa fii relevant pentru consumator. La sfarsitul zilei, el este cel care duce mana la buzunar si hotaraste daca strategia ta a fost buna sau a fost gresita
7. Intotdeauna urmareste rezultatele si masoara eficienta
8. Cercetarea. Trebuie facuta in primul rand in faza exploratorie, nu dupa ce ai campania gata. Atunci trebuie sa cercetezi consumatorul, sa stabilesti directii. Atunci cand ai o reclama si o bagi intr-un focus grup si consumatorul spune ca e gresita.. nu stii ce e gresit la ea, e gresit personajul, e gresita strategia?
9. Intotdeauna exploreaza, experimenteaza. Strategia nu trebuie sa fie intotdeauna clasica. Daca urmezi intotdeauna caile clasice din categoria respectiva vei sfarsi in acelasi loc clasic in care au sfarsit toti competitorii tai clasici
10. Nu uita ca strategia nu e numai despre ce spui, ci si despre unde spui. Trebuie sa ai intotdeauna o dimensiune de context strategy, de verificare a punctelor de contact in care sa-i transmiti consumatorului mesajul respectiv.
Comentarii
:))
Mea culpa. Sint un ignorant.
Continutul articolului e ok: principii concise, la obiect, utile, aplicabile de cele mai multe ori.
Titlul mi se pare deplasat, in continuare.