I'm gonna have a logo!

Movie: How to Lose Friends & Alienate People (Cum sa ramai fara prieteni)
Brands: Apple, Armani, Versace, Prada, Louis Vuitton, Ralph Laurean, Tiffany, Woolmark
Actors: Kirsten Dunst, Megan Fox, Simon Pegg, Jeff Bridges

How to Lose Friends & Alienate People este un film despre vieti glamourous din care nu pot lipsi banii, faima si parada unor creatii care au labels. Brandurile de lux nu pot trece neobservate, pentru ca personajele se definesc prin ele. "Iata-ma in costumul meu Armani, purtand un Omega SpeedMaster Pro Watch", rosteste Sidney Young (Simon Pegg), personajul principal, inca din al doilea cadru.

Prima secventa a filmului ne prezinta un baietel cu ochi mari, privind la TV. Asa incepe povestea unui viitor jurnalist, care ajunge barbat in toata firea, fara sa ajunga mare. Detine revista Post-Modern Review, care se lupta sa supravietuiasca pe piata media din Londra. Umorul britanic pe care il are in sange si neputinta de a iesi din anonimat sunt combinatia perfecta pentru a face din aceasta revista un loc in care vedetele sunt puse la zid.

Cand primeste oferta de a lucra pentru Sharp's Magazine simte ca l-a apucat pe Dumnezeu de un picior. De acum, viata sa pare sa ia un curs ascendet: lucreaza la rubrica "I Spy", fereastra spre inalta societate. Celebritatile ii sunt mai aproape ca oricand, dar raman totusi intangibile. Are sansa sa participe la conversatii in care sunt mentionate branduri ca Versace, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Prada, Tiffany dar el gaseste nimerit sa faca legatura cu anecdote din filmul "Con Air". Nu e amuzant pentru cei din jur, pentru ca e debordant de sincer si extrem de naiv. Si, cu toate ca nu este niciodata rau intentionat, ii calca pe toti pe nervi.

Cu toate neplacerile cauzate celor din jur si desi este tinta multor glume rautacioase, vine un moment in care se adapteaza acestei lumi, e momentul cand numele sau este trecut pe A-list, este momentul cand are tot ce-si putea dori: costumul Armani, ceasul de marca si femei. Nu-ti vine sa crezi ca acelasi personaj care asculta muzica la pick-up, are acum un birou luxos si se integreaza atat de bine de parca locul lui ar fi fost mereu acolo.

Acum, Sidney Young a ajuns in acel "Shangri La" la care visa cand era baiatul cu ochi mari captivat de imaginea mamei sale jucand in filmul alb-negru de la televizor. Dar "Shangri La" nu e numai locul in care toate vedetele traiesc, asa cum isi imaginase el, e si un loc plin de tentatii, rautate si intrigi. Si e departe de imaginea unui paradis terestru in care domneste armonia.

Aparent, filmul "Cum sa ramai fara prieteni" este povestea unui incurca-lume care are noroc. E povestea unui tip care se face de ras in repetate randuri: la cocktailuri, lansari, decernari de premii. E povestea unui wanna be care reuseste sa ajunga in cercurile inalte dupa care tanjise atat de mult. Dar de fapt lumea la care visase se dovedeste a fi lacoma, perfida si superficiala, o lume a oamenilor-branduri.

Un exemplu de brand-person este tanara actrita Sophie Maes (Megan Fox), care are parte de un debut furtunos, este ravnita de barbati si invidiata de femei, suficiente motive pentru ca revistele sa ii publice poza pe prima pagina, inclusiv Sharp's Magazine. Pasul urmator, in ordinea fireasca a showbiz-ului este sa pozeze pentru o reclama. Asa ajungem sa o vedem in ipostaza de endorser pentru Woolmark pe un zgarie-nori newyorkez. Iar ca o mostra a superficialitatii starletei, ne va fi dat sa o auzim in film cum rosteste plina de emotie replica hilara: "I'm gonna have a logo".

E un film in care product placementul nu e deloc subtil. Mentiunile atator branduri de lux din domeniul designului vestimentar, panoul pe care apare Sophie Maes pentru Woolmark, logo-ul Tiffany de dimensiunile unei masini, pe marginea drumului, laptopul Apple la care scrie de zor jurnalistul Sidney Young si faptul ca intregul film se bazeaza pe statutul social, dat de prezenta acestor labels in viata personajelor, fac din acest film un bun prilej sa ne amintim cat de mult ne influenteaza publicitatea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related