Buzz cu Bogdan Nitu, General Manager & Strategy Director, Webstyler
IQads: Noi am glumit intr-un newsletter care anunta emisiunea AdCouture cu intrebarea "O sa ajunga Webstyler sa participe singura la Internetics?". Pe tine te stim cu simtul umorului, dar poate sunt oameni care nu au priceput ca situatia e absurda si ca festivalul in sine va cotinua, cu vechii participanti care nu se dau batuti si accepta deciziile juriului si cu noii participanti, care se incumeta sa intre in competetitie. Ce agentii de calibru crezi ca vor concura cu Webstyler in timp pentru titlul de Agentia Anului?
Bogdan Nitu: Pentru noi au fost trei ani foarte buni, in care am creat foarte multe proiecte de calitate, premiate nu numai in Romania. In fiecare an, insa, totul se ia de la zero. Nu cred ca suntem favoriti "by default" la castigarea titlului de agentia anului in Romania. De asemenea, nu pot sti ce agentie va avea un an foarte bun astfel incat sa castige acest titlu. Indiferent intre cine se va da, batalia de la anul cred ca va fi mai stransa.
IQads: Cum rezisti in postura de invingator care trebuie sa suporte in fiecare an toate criticile celorlalti nemultumiti?
Bogdan Nitu: Invingator este Webstyler, nu Bogdan Nitu. Cat despre critici, Internetics este un festival de comunicare. Nu am vazut nici macar o referire critica pe subiect comunicare la una dintre lucrarile noastre castigatoare din ultimii 2 ani, ci dimpotriva. Criticile despre care spui nu au nicio legatura cu subiectul Internetics, ci cu nemultumirile unor invinsi. Si probabil ca astea nu vor disparea niciodata. Pe de alta parte, succesul nostru la Internetics nu are nicio legatura cu atacurile. Are, insa, legatura cu ceea ce am facut un an intreg, cu povestile de succes si aprecierea oamenilor de specialitate prezenti in juriu.
IQads: Crezi ca vreunul dintre reprosurile aduse anul acesta organizatorilor e valid?
Bogdan Nitu: Orice astfel de eveniment este perfectibil. Nu cunosc lista de reprosuri aduse organizatorilor, am auzit si eu de cateva. Insa, cu siguranta, cel mai lipsit de acoperire logica este cel care acuza juriul de incompetenta. Cu cateva diferente, juriul este aproape acelasi de anul trecut, de care agentiile din top au fost multumite. Unii chiar au facut mare buzz din locul conferit de acesta. De ce ar fi acum juriul incompetent?.
IQads: Ai declarat in AdCouture ca ai vrea sa se reintroduca Web Graphic. Oare exista un juriu competent pentru o astfel de competitie?
Bogdan Nitu: Da, bineinteles ca exista. In competitia Web Graphic pot juriza atat romani cat si straini, asa cum s-a intamplat in 2007. Web Graphic este competitia in care se pot exprima designerii, dincolo de obiective si rezultate.
IQads: Pentru criteriul de eficienta introdus anul acesta, crezi ca juriul a fost competent sa judece? Au fost agentii care au spus ca nu.
Bogdan Nitu: Au spus ca "nu" cei care au pierdut. Nicio surpriza. In alta ordine de idei, cred ca multi nu au inteles acest criteriu. Nu a existat nicaieri criteriul eficienta de unul singur. Criteriul s-a numit "strategie si eficienta". Pentru mine, asta inseamna "eficienta in contexul strategiei". Cum cifrele declarate nu puteau fi auditate, cred ca strategia a avut un mare rol. Un rol la fel de mare cred ca a avut si modul in care a fost scris studiul de caz pentru fiecare lucrare.
IQads: Stiu ca la Webstyler, scrierea studiilor de caz e deja traditie dupa fiecare campanie, ca de-asta v-am si dat exemplu in interviul despre CokeSounds, dinainte de Internetics. Ce pasi ar trebui sa urmeze o agentie mica pentru a putea calca pe urmele Webstyler candva, in timp?
Bogdan Nitu: In primul rand, ar trebui sa isi evalueze propriile lucrari pe criterii care conteaza in comunicare. Vorbesc de indicatori care aduc valoare brandului, relatiei dintre consumator si brand. De asemenea, sa isi propuna si sa urmareasca si obiective pe indicatori calitativi, nu doar cantitativi.
IQads: Ai punctat foarte bine in emisiunea AdCouture de saptamana aceasta ca daca se vrea imbunatatirea festivalului, retragerea nu e o solutie. Ce ii trebuie unei agentii ca sa aiba curaj sa concureze cu Webstyler pana la capat?
Bogdan Nitu: Nu stiam ca are cineva nevoie de curaj ca sa intre intr-o competitie cot la cot cu noi. Apoi, nu concureaza cu Webstyler. Concureaza in primul rand cu performantele lor anterioare. Webstyler cu asta a concurat anul acesta. Intreaga echipa si-a dorit sa creeze proiecte si mai bune decat cele din trecut. Studii de caz precum cele de la Coca-Cola, Nokia sau Joe demonstreaza ca am reusit ce ne-am propus.
Cel mai exemplu: categoria Inovatie. Chiar daca si noi am luat premiul cu "Harta lui Blaga", l-au luat si Cohn&Jansen cu "Generatia4". Premiile nu se acorda prin comparatie, ci se acorda proiectelor valoroase.
Ce ii trebuie unei agentii pentru a castiga premii? Lucrari de calitate. Rezultate. Povesti de succes.
IQads: De ce crezi ca nu reuseste nimeni sa va depaseaca la Internetics de 3 ani? Cum v-ati construit aceste baze solide ale work-ului agentiei?
Bogdan Nitu: Internetics este o oglinda a ceea ce se intampla peste an. Toate campaniile care mi-au atras atentia de-a lungul anului au fost prezente la Internetics. Vezi Generatia4, Tractir sau World Vision, lucrari care mi-au placut foarte mult si care au si castigat premii sau nominalizari.
In 2006 am castigat foarte greu, puteam sa si pierdem. In 2007 si 2008, Webstyler a dominat festivalul pentru ca avut, cu siguranta, cele mai multe povesti de succes. Avem in spate o experienta de opt ani de zile, si suntem, alaturi de agentii precum Green Pixel sau Kinecto, unul din pionerii comunicarii online. Cunoastem ce inseamna comunicarea online inca de pe vremea cand bugetele pentru internet ale clientilor erau comparabile cu cele pentru cartile de vizita.
Webstyler are niste valori construite in timp care stau la baza acestui succes. De asemenea, tinem un contact continuu cu trendurile comunicarii "2.0". Spre exemplu, nu imi aduc aminte sa fi intalnit, in ultimii 2 ani, reprezentantii altei agentii interactive din Romania la Cannes.
IQads: Ai spus in emisiune ca Internetics pentru Webstyler inseamna confirmarea calitatii si notorietate. Cat de important e pentru cresterea industriei online premiul oferit clientilor, acela de Webvertiser al anului ?
Bogdan Nitu: Cred ca este foarte important. Este un premiu dat celor mai bune practici si atitudini aratate de marketeri in comunicarea online. Evidentierea si sustinerea celor mai bune practici in comunicare nu poate fi decat benefica evolutiei industriei online.