Internetics 2008: Raspunsul organizatorilor

Buzz cu Irina Florea (Project Manager Internetics, Millenium Communications)

IQads: Ce parere ai despre motivele lui Mugur de a retrage iLeo din competitie la anul si ce concluzii ai tras pentru imbunatatirea festivalului din buzz-ul in care el isi explica motivele?
Irina Florea: "Contestatia" pe care o aduci in discutie este singura care spune ca juriul de anul acesta nu a notat eficienta, ci design-ul. Sunt alte voci care spun ca Internetics nu premiaza tehnica sau design-ul. De aici cred ca poarte trage oricine concluziile. Atitudinea iLeo nu este tocmai cea mai constructiva. Toti participantii Internetics stiu ca pot face sugestii prin care sa propuna solutii de imbunatatire a competitiei. Ar putea face inclusiv propuneri pentru juriul de anul viitor.

IQads: Adi Pintilie de la UIS a declarat si el ca se retrage, pentru ca magazinul Vexio nu a castigat, iar Webstyler nu a auzit de CSS. Ce sa-ti spun, de parca ar fi fost vreun programator in juriu. Din retragerea lui ai ceva idei de imbunatatire a festivalului? Exista scapari reale care i-au generat nemultumirile?
Irina Florea: Multi dintre participantii la Internetics considera ca daca participa trebuie automat sa fie si castigatori. Reactia lor de fiecare data cand nu castiga este sa spuna ca festivalul este corupt, prost, irelevant.
Cei mai multi refuza sa se implice spunand concret ce sugestii de imbunatatire au, ce sugestii de jurati pentru alte editii au, si sunt multi care nu reusesc sa inteleaga ce inseamna organizarea unui festival sau sa faca diferenta intre organizatori si juriu.
Participantii isi supun lucrarile judecatii unui juriu pe care il stiu dinainte, sub niste criterii pe care le stiu dinainte. Nu se poate sa vina la final si sa desconsidere toate aceste lucruri pe care le-au agreat prin inscrierea lor.

IQads: Eu cred ca daca ati da premii de Gold, Silver si Bronze, ca la Effie, toata lumea ar fi fericita ca a castigat ceva si n-ar mai fi atat de multi nemultumiti ca au luat "doar" nominalizare. V-ar ajuta la ceva schimbarea aceasta?
Irina Florea: Nu cred ca ne-ar ajuta. Festivalul are ca misiune evolutia unei industrii, cea de online. Nu pot fi toti participantii castigatori. Nu toate proiectele participante sunt standarde ale industriei.

IQads: Ar trebui sa organizati un seminar "Cum se scrie un case de Internetics", exact ca la Effie. Poate aduceti si majorete si jocuri de lumini. De ce crezi ca, la conferinta cu juriul, participantii au fost revoltati ca nu li s-a spus cum se scrie case-ul, desi voi le-ati dat toate indicatiile necesare in formular?
Irina Florea: Da, vom organiza anul viitor un seminar "cum se scrie un case de Internetics". Anul acesta am oferit ca suport acele nenumarate campuri din formular care i-au suparat pe multi prin indiscretie si care au alungat participanti. Aceste campuri au fost menite sa ghideze redactarea unui studiu de caz.
Cu siguranta unii dintre participanti isi amintesc si ca ne-au putut suna pe noi si ne-au putut cere sfatul de fiecare data cand au dorit.

IQads: Ce reactii la care nu te asteptai au avut participantii anul acesta?
Irina Florea: Reactiile nu ma surprind. Ma intristeaza insa in continuare imaturitatea si incorectitudinea de care inca dau dovada unii dintre cei care ne aduc reprosuri.

IQads: Care a fost feedbackul juriului in legatura cu reorganizarea competitiei in 3 categorii?
Irina Florea: Pe tot parcursul Internetics 2008, inca din fazele pregatitoare, juriul ne-a sprijinit si incurajat in demersul nostru. Daca juriul ar fi spus ca este ceva inacceptabil in modul in care am organizat competitia cu siguranta am fi luat masuri.
Este de mentionat ca atat in stabilirea structurii competitiei cat si in formarea juriului am fost parteneri cu IAB Romania. Toate acest aspecte au fost agreate cu IAB Romania.

IQads: Am observat ca toti membrii juriului au aplaudat introducerea criteriului "eficienta". De la participanti ce feedback ai avut legat de el?
Irina Florea: O parte s-a bucurat si a considerat la fel ca noi ca acest lucru va ajuta la cresterea industriei. O parte insa isi doreste in continuare o competitie de design si probabil o alta competitie de programare.

IQads: Juriul a declarat ca nivelul pietei e deplorabil. Depinde glamour-ul festivalului de cat de spectaculoase sunt lucrarile premiate?
Irina Florea: Desigur. Atat timp cat nu sunt multi cei care pot si care se incumeta sa intre intr-o competitie profesionista care masoara eficienta, industria nu va avea la ce sa se uite, nu va avea exemple de urmat.

IQads: Premiile speciale au inveselit atmosfera. Ce rol au ele, de fapt?
Irina Florea: Premiile extra concurs au fost mentiuni acordate de juriu: la servicii pentru originalitate si la publicitate si comunicare pentru manifestarea online a brandului, pentru arhitectura informationala a unui newsletter, pentru gandire out of the box, pentru folosirea creativa a mediului intr-o campanie de e-mail, pentru scenariu online.
Prin aceste premii juriul a rasplatit si incurajat lucrari care nu s-au ridicat la nivelul unor castigatori in cadrul concursului, dar care s-au remarcat prin anumite elemente.

IQads: Cred ca Internetics va continua sa creasca piata, prin stimularea spiritului de competitie. De ce crezi ca va fi nevoie in viitor pentru ca proiectele online sa ajunga si spectaculoase, nu numai eficiente?
Irina Florea: Va fi nevoie de oameni care sa stie marketing si care sa cunoasca foarte bine si mediul online si oportunitatile lui.

IQads: Ati primit si critici constructive, sugestii de imbunatatire?
Irina Florea: Da. Una dintre ele este organizarea acelui seminar "cum se scrie un case de Internetics". Juriul vine la randul lui cu o serie de critici constructive in fiecare an.

IQads: Anul asta rezultatele n-au mai starnit discutii, deci "scandalul traditional post-event" e doar un mit. Cum crezi ca ati reusit sa-l ucideti?
Irina Florea: Au aparut si anul acesta discutii. Cred ca in functie de ce premii nu au castigat pierzatorii ne acuza de altceva - ca premiem eficienta si nu creativitatea, ca premiem creativitatea si nu eficienta, ca premiem orice dar nu tehnica, ca premiem agentii mari si nu agentii mici.
Noi am fost si suntem dispusi sa stam de vorba cu toti si sa cautam formula cea mai buna. Problema apare cand cei care comenteaza nu vor sa se implice.
Anul acesta am chemat participantii sa stea de vorba cu juriul in ziua de conferinte. Multi dintre cei care comenteaza acum nu au venit.
In aprilie am anuntat ca asteptam comentarii pe marginea formatului competitiei si a criteriilor de jurizare. Am primit sugestii si pentru juriu. Ii pot numara pe cei care s-au implicat pe degetele de la maini. Si am doar 2.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related