Cascaval guest star in Godfather si Filantropica

Daca e sa mentionez o reclama recenta a CAP-ului pe care le-as cenzura-o celor doi copii ai mei, e noul spot pentru Linco - pasamite - "cu unt proaspat". Tocmai ca totul e incantator acolo; tocmai ca-ti vine s-o mananci si pe fetita pe paine, de adorabila ce e; tocmai ca toate acele gadgeturi ingenios puerile te imbie sa te joci cu ele, indiferent de varsta biologica! O reclama excelenta pentru un produs cel putin dubios - iata combinatia care bate toate E-urile!

In schimb, noul episod de la Delaco, cu toata bruschetea lui, nu i-ar soca major pe minorii mei. Sunt convins ca l-ar recepta ca pe o bizarerie. Cred ca secventa care le-ar transmite cu adevarat ceva este navala copiilor peste mafioti, pradati astfel de cascaval... la propriu!

Se vede cat colo ca nu copiii sunt in target! Spotul tinteste catre adolescentii si tinerii care isi schingiuiesc reminiscentele infantile (normal la varsta lor...); si freamata de placere la productii defulatorii precum Happy Tree Friends sau Suicidal Squirrels. Ei bine, pe astia cum ii indupleci sa manance sanatos (ca sa ii fidelizezi de timpuriu cu brandul etc.)? Teenagerilor care-si infig belciuge, experimenteaza gusturi tari si "trip-uri hip", cum le vinzi tu cumpatare? In niciun caz nu printr-un spot eticeste corect, cu zambete complezente si mangaieri pe crestet...

Misiune grea, dar nu imposibila pentru o agentie care si-a facut un stil din mersul pe frontiera dintre permis si interzis.

Un target mai restrans este cel al amatorilor de filme romanesti, carora li se da ocazia sa deguste un savuros citat din Filantropica. Pentru cei out-of-target, in filmul cu Diaconu prof de liceu exista o secventa de varf, in care un mafiot cu accent transprutean face liniste in clasa sub amenintarea pistolului, pretextand, in mod comic, respectul cuvenit scolii...

Profeticul Nae Caranfil anticipa in nici zece secunde flagelul care avea sa loveasca intregul deceniu urmator pe plan global: violenta din institutiile scolare. Cu zambetul pe buze, ni se tragea un semnal de alarma. Caci, daca avem azi o problema in scoli, care ii preocupa pe parinti la maximum, aceasta nu e atat gustarica junk, cat insecuritatea claselor. Din acest punct de vedere, strategia Delaco poate ca nu a gasit proportia justa intre dara si oca...

Sau poate ca, dimpotriva, caracterul provocator, transgresiv, pe muchie (inclusiv la adresa CNA-ului) cauta dinadins controversa, scandalul, ergo expunerea mediatica. E poate, dimpotriva, o strategie mai abila dacat poate concepe taticul a doi copii, care le-ar da bucuros margarina cu E-uri, numai sa-i stie paziti de eventuali agresori...

Un indiciu al caracterului ironic, al faptului ca sfatul lui Toni Delaco pentru cei mici e de fapt un sanchi pentru cei mai marisori - e tocmai dansul muschilor pe care il executa goriloiul de alaturi. Cum ar veni, demo-ul de beneficiu!

Un spot simplu si curat l-ar fi aratat pe muschiulos cum gusta din cascaval, mesteca, dupa care, la o secunda-doua, incep sa-i tresalte pectoralii, bicepsii si alti deltoizi, spre propria-i surprindere tampa. Ar fi doar una dintre posibilele variante mai simple si mai safe. Numai ca nu simplitatea se cauta intr-un spot pentru teenageri... si in niciun caz safety-ul. Delaco are o campanie de cladit si un brand character de conturat. Episodul cu scoala continua o mai veche serie cu acest Godfather al lactatelor.

Tot ironia poate fi justificarea pentru care nu vedem efectul cascavalului pe muschii lui Toni insusi, exponentul brandului; ci se apeleaza la demonstratia culturista a unui tert... fatalmente mai putin credibil. Aceasta argumentare "prin procura" da senzatia aceea de neimplinire resimtita atunci cand, intr-un mai vechi spot Ciucas, Cerbul 3D-izat, ditai elementul de brand beraresc, se marginea sa comande un espresso fara cofeina (ca deh! avea un camion de condus)... Dar e poate doar o impresie de tata de copii, constient de forta modelului personal...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

adrian lupu
acum 16 ani
Astia sunt aia cu gogule, probleme? Sunt buni.
Eduard Gherasim
acum 16 ani
Respect pentru baietii din CAP... acum banui ca toata campania asta cu The Godfather le-a venit de la replica "ai cascaval = ai bani"... si stau si ma minunez ce conexiuni comice pot sa faca oamenii astia. oricum toata seria de reclame e geniala. Printre toate reclamele de cascaval sanatos si bun de mancat in familie, apare si cascavalul pentru tineri:)) semn ca piata lactatelor se maturizeaza, ajunge sa se dezvolte produse de nisa.

Imi place comentariul tau... e foarte bun... observ ca se pune din ce in ce mai mult accent pe adolescenti, in aproape toata economia globala. dau ac exemplu McDonalds care e in schimbare de imagine, daca ne uitam la campaniile publicitare din ultimii ani si la noile restaurante cu aroma de Starbucks.

Asta e... sunt usor de influentat 9in special cu fitze) la o varsta la care se formeaza personalitatea lor si se leaga loialitatea de brand.



Branded


Related