Stiti bannerele acelea lungi de pe Magheru cu Vodafone/Orange pe sub care trecem si mergem, si mergem, cale lunga sa ne ajunga, pana le dam de cap? Nu? Pai cum sa nu le stiti, mai, ati fost plecati din tara? Romanii sunt renumiti pentru curiozitatea lor nativa de a casca ochii pe sus in timp ce merg pe strada, mai ales daca e aglomerat si se grabesc spre serviciu sau spre casa, dar cu toate astea, ei se uita asa atent in sus, incercand sa descifreze si cele mai ilizibile headline-uri.
Uneori, cand isi dau seama ca au citit de la sfarsit spre inceput, se intorc din drum si citesc cum se cuvine de la inceput la coada, sorbind din ochi logo-ul gigantic, care ii asteapta inevitabil la sfarsit, privindu-i fix intre ochi, de parca n-ar incerca sa le vanda nimic.
S-ar putea sa avem nevoie de un elicopter
Romanii mai sunt faimosi pentru ceva: seriozitatea si consecventa. Adica daca o mare companie a impartit un sac de bani intre agentia de publicitate si cea de media, iar ele s-au spetit ingrozitor ca intr-un final sa apara un panou deasupra Salii Dalles cu doua randuri interminabile, cu un font atat de mare incat poate fi citit din avion, dar ce pacat ca e o cladire peste drum care blocheaza o focalizare adecvata, atunci romanul nostru se va pune curmezis pana reuseste sa citeasca cele doua randuri.
Va trece pe trotuarul celalalt si va efectua plimbari regulate de jos in sus si de sus in jos, incercand sa ghiceasca slovele tainice ascunse de coroanele bogate ale copacilor, plantati anume ca sa faca si mai misterios tot jocul. "Sunt toate fetele pe care le-am...". O fi rusinos, domn'e. Bine ca e copacul ala acolo. "Si cele p..are..nu le-a...sarut...". Si sa nu-mi spuneti ca nu s-a spetit nimeni si ca au luat pur si simplu o replica din spotul tv si au facut-o outdoor, ca n-o sa cred nimic.
Cine sa le dea lor atatia bani sa prapadeasca metri patrati si cel putin o luna intreaga de publicitate, pentru ca oricum toata lumea o sa vada spotul la tv si o sa-l memoreze cuvant cu cuvant si o sa recunoasca versurile slagarului cand vor trece pe sub streasina de la Dalles sau peste drum, de parca spotul ala e facut ca sa inteleaga ceva din el romanii inca prea ocupati cu foamea ca sa-si permita sa aiba nevoi de afirmare si auto-actualizare?
Ghiceste-mi oferta daca poti
Si cei de la Vodafone se joaca de-a "Ghiceste-mi oferta daca poti", tot cu ajutorul vegetatiei prezente. Stim cu totii ca in Romana oamenii asteapta autobuzul cu spatele la strada, admirand maiestria cu care cineva a imprimat atat de frumos niste cuvinte pe panoul din spatele lor, cuvinte pe care nu le pot constitui intr-o propozitie decat daca merg atat de incet incat pot fi pasati de ceilalti trecatori ca o minge de handball sau daca incearca un slalom ucigas prin multime, in caz ca e nevoie sa faca drum intors si sa citeasca de la inceput. Unii, mai smecheri, incearca sa ghiceasca oferta pe care, de bunaseama, o asteptau ca pe painea calda, in geamurile unui magazin de peste drum.
Cei cu adevarat disciplinati, probabil ca tot cei care au trecut strada si la Dalles sa inteleaga mesajul Orange, trec strada si in Magheru, ca sa puna cap la cap minutele, centii si totalul. Copacii firavi, dar bine plasati, le asigura cateva ture prin gloata care asteapta si ea cu ochii tinta la bannerul Vodafone, sa vina Doamne, iarta-ma, autobuzul o data.
Daca tu esti toata lumea, eu cine mai sunt?
Vorbind tot de mash-uri facute pentru cei care nu merg cu autobuzul, ci cu elicopterul la birou, mi se pare induiosatoare coincidenta ca Vodafone sa te incurajeze de pe Calea Victoriei, aproape de Splai, "Exprima-te asa cum simti", iar de la Universitate, de pe Facultatea de Mate, sa-i raspunda un baiat care si-a luat inima in dinti si marturiseste ca el e Ana, mai-mai sa nu te poti abtine sa nu te gandesti la Naomi, sufletul de femeie prizonier in trupul unui baietas. Pai cum sa fii tu Ana, prietene? Si iarta-ma ca ma comport ca in spotul ala pentru Petrom care ma scoate din minti cu naturaletea desavarsita a monologului. Daca ai fi colega ta de care se pare ca erai indragostit, inseamna ca te gandesti cu nostalgie la tine. Daca tu esti Ana si Ana facea orele sa para minute, inseamna ca ai o impresie foarte buna despre tine, ba chiar ca nutresti oarece sentimente fata de tine insuti.
O doamna intareste din statia de autobuz ca dansa e nu numai fiicele ei, dar si baiatul inca nenascut. Rives, primul poet 2.0, declara ca el e bloggerii pe care ii citeste oriunde ar fi. Un tip care pare ca a descoperit secretul vietii, se pierde in asfintit, anuntand parca intrarea genericului, iar ultimele lui cuvinte raman emblematice pentru intreaga serie de dezvaluiri: "Sunt cine sunt datorita tuturor". Si eu care speram ca e o enumerare maltratata gramatical ("sunt Ana" in loc de "e Ana") de personaje importante din viata cuiva care a urmat sfatul "Fa-ti noi prieteni cu cartela Vodafone", dar a confundat putin operatorul.
Comentarii
excelent...
@ankaa stii ca sunt niste agentii de media OOH care si-au impartit orasul si ele trebuie sa-si doreasca in primul rand locuri noi; totusi, daca pui doar capturi din spot, nici un mash pe Intercontinental nu o sa te ajute prea mult
Apropo chiar sunt confuz... Pro Tv si Vodafone sunt inrudite? gandeste liber / Exprimate asa cum simti (m-am saturat de toate aberatiile astea ieftine, motivationale, pseudo filozofice de Orange si Vodafone... prefer oarecum stilul mai OTVist de la Cosmote.