Ati ghicit: Gogu si baietii s-au intors, fara bascula de data asta, insa cu un tarnacop in plus. Agentia NextCap, care a produs ambele spoturi, a pastrat aceeasi abordare. Oameni reali, filmari in strada, aducand in prim plan probleme cu care se confrunta toata lumea: trafic si problemele aferente (in primul spot) si starea precara a drumurilor (in Unirea 2).
Intr-un fel, reclamele Unirea au devenit un fel de Big Brother al reclamelor, realitatea parca izbindu-te in fata cu miros de asfalt incins, bautura ieftina si argou de cartier. Desi personal nu sunt o fana a acestui gen de reclame (vorba lui Seinfeld - "daca vroiam sa vad un reality show, demontam ecranul televizorului si ma uitam inauntru"), probabil ca rezultatele obtinute au determinat reprezentantii Eurocafe (producatorul Unirea) sa continue pe aceeasi linie.
Spotul care ruleaza acum pe TV este poate chiar mai amuzant decat prima parte (finalul cel putin), cu un umor destul de negru pe alocuri. Ceea ce frapeaza insa este, ca si in cazul rachiului Hanul Ars (articolul poate fi citit aici), strategia de pozitionare.
Unirea a ales intr-un fel sa-si bata joc chiar de consumatorii tinta, ironizandu-i in ambele spoturi. Telespectatorii care nu sunt soferi de bascula sau drumari se vor amuza fara indoiala de personajele reclamei, iar target-ul Unirea se va identifica cu acestea pana acolo incat nu li se va mai parea nimic amuzant, asa cum nu ti se pare amuzant sa te vezi pe tine lucrand la calculator.
In final trebuie sa recunosc ca nu ma pot opri sa nu rad cand vad acest spot si de fiecare data ma gandesc la Dorel: s-a insanatosit? a invatat sa dea cu tarnacopul? si mai ales, o sa apara si in Unirea 3?