De cele mai multe ori aceste conflicte sunt din ciclul luptei binelui cu binele, ca sa parafrazez una dintre colectiile artistului Roman Tolici. Atat plannerul, cat si creativul vor binele brandului dar au intelegeri diferite. Pentru a putea evita astfel de conflicte, o agentie ar trebui sa functioneze in echipe de trei: copy, art si planner si atunci nu are cum sa existe conflict decat daca cineva este rau intentionat.
Mai exista o serie de conflicte care apar in structuri in care una dintre discipline este pusa in subordinea celeilate. Daca de exemplu vorbim de o structura in care directorul de creatie are putere foarte mare, vom asista la un numar foarte mare de briefuri refuzate sau incalcate. De cele mai multe ori in spatele argumentului ca un brief nu
este inspirational se ascunde incapacitatea unor creativi de a dramatiza promisiuni.
Si reciproca este valabila (desi se intalneste foarte rar in industria noastra). Daca directorul de strategie are puterea, exista riscul impunerii in creatie a unuor briefuri caldute, aflate in zona confortului, pline de clisee si complet neinspirationale.
http://www.arsenoaiei-matasel.ro