Buzz cu Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey)
IQads: Misto spotul cu care ati luat premiu la Portoroz, l-am vazut si eu pe net. Cei de la Romtelecom stiu?
Claudiu Dobrita: Sigur, stiu si le-a si placut.
IQads: Fata de puhoaiele de internauti din spoturile care au rulat mai mult la tv pentru Clicknet, astea doua finaliste la Golden Drum sunt mult mai rafinate. Sa stii ca am fost la screening-uri in sala si toata lumea a ras la ele. Acuma spune-mi: merita oamenii din publicitate o publicitate numai pentru ei, care sa-i amuze si cu care sa ia premii la festival? Ca e clar ca spoturi din astea cu umor rafinat care sa fie aprobate pentru bugetele mari de tv n-o sa vedem prea curand.
Claudiu Dobrita: N-as paria ca pe viitor umorul sau ideea clara vor lipsi din comunicare, cum nici nu sunt de acord ca spoturile astea sunt pentru oamenii din publicitate in mod special. Oamenii din publicitate sunt doar mai isteti decat media si se prind mai repede, au reflexe, cauta ideea dinainte ca ea sa se dezvaluie si asa mai departe.
IQads: Apropo de Clicknet, am observat ca Romtelecom a eliberat internetul. De ce arata a desene animate internetul asta fata de cel din spoturile Clicknet, care arata a thriller? N-au in plan cei de la Romtelecom sa-si "revendice" in vreo campanie sub-brandul Clicknet?
Claudiu Dobrita: Ce n-ai observat e ca acum Romtelecom comunica intr-un mod convergent, incluzand sub umbrela Romtelecom toate serviciile sale de
voce, date si televiziune. Care arata toate, cum zici tu, ca desenele animate, haha. Spotul la care te referi comunica o oferta anume, aceea prin care abonatilor la serviciul de voce li se ofera gratuit internetul. Stai pe faza, or sa mai vina.
IQads: De fapt, interviul asta era despre noua campanie Romtelecom, pe care mi se pare ca l-ati intinerit fantastic, dupa ce ati creat culosenia de Clicknet. Tu, ca esti mai batran in publicitate, identifici vreun "darcysm" printre printurile din campania asta, in afara de "suna bine de pe fix pe mobil"?
Claudiu Dobrita: Haha. Eu nu sunt mai batran in publicitate, fac treaba asta numai de vreo 6 ani si am cu totul 29. Dar da, darcysmele, asa cum le numeam cand am ajuns la Leo, adica mot-a-mot-urile pacatoase, ne bantuie pe
toti. "Suna bine de pe fix pe mobil" nu e, totusi, un darcysm. E o oferta care suna bine, noi nu spunem ca oamenii care suna in spot o fac "bine", ci doar ca oferta asta, de pe fix pe mobil, suna bine. Fata de "oferta care te atrage" lipita unui vizual in care personajul e atras de un magnet urias....s-avem pardon. Cat despre faptul ca spoturile sunt dramatizari directe ale beneficiilor, eu numesc linia asta "publicitate atributiva" dar n-are sens sa detaliem acum, si oricum se intampla, mai bine sau mai rau, pe la toate casele. Am vazut demo-uri care au castigat aur la Cannes.
IQads: Cand am vazut outdoor-ul cu telefonul care zicea ca Romtelecom elibereaza internetul m-am gandit la dial-up, dar voi va refereati la pret, nu? Acum o sa poata toata lumea sa vada ce lume minunata ascunde internetul, nu-i asa? (hai, ca stiu ca ma pricep)
Claudiu Dobrita: Nu te pricepi. Dar da, cam pe-acolo :).
IQads: De fapt, sincera sa fiu, am confundat ad-urile Romtelecom cu promo-urile de la ProTv. E doar o coincidenta sau pregatiti campania care sa includa si dolce sub umbrela Romtelecom?
Claudiu Dobrita: Si atunci legatura cu ProTV ar fi....care? Dar tocmai ti-am spus ca Romtelecom inseamna acum tooooate serviciile pe care le ofera.
IQads: A, si m-am mai prins de ceva: in printul asta el e francez (desi intuiesc ca cele mai multe apeluri se fac in Spania), pentru ca era mai greu sa portretizati un culegator roman de capsuni in Spania, nu? (Zic si eu ca s-ar fi identificat mai multa lume.)
Claudiu Dobrita: Nu, e pentru ca-mi place mie mai mult vinul francez decat cel spaniol.
IQads: Pe de alta parte, trebuie sa recunosc ca meritati felicitari pentru ca ati vandut conceptul de "laborator de distractii" la Romtelecom. Maine-poimaine, poate se trezesc si ei cu premiu la Golden Drum. Ce zici?
Claudiu Dobrita: Ne vedem la Effie.
Comentarii