Anul acesta am fost pentru prima data la Golden Drum (mi-am pierdut virginitatea, cum ar spune unii :) si pot spune ca am inteles in sfarsit de ce e Portoroz-ul un festival atat de atragator pentru Romania. Nu numai ca totul este foarte bine si profesionist organizat, dar locatia in sine si atmosfera care se creeaza fac festivalul special. E clar ca romanii se simt bine la Portoroz.
Desi stiam din cele intamplate la editiile din alti ani, trebuie sa recunosc ca am fost surprins sa vad cat de importanta este piata romaneasca pentru acest festival. Lucrarile si oamenii de advertising din Romania au fost laudate de multe ori, atat de membrii juriului cat si de speakeri. Asta-i un lucru bun in sine. M-am simtit bine in tabara romaneasca. Mai ales ca anturajul romanesc intalnit la Portoroz a fost foarte consistent. E bine pentru industria noastra ca tintim la premii internationale si ca intram in competitie si castigam in fata unor piete mai mature precum Austria sau Israel.
Despre festival in sine, a fost destul de competitiv, mai ales la categoriile Press si Outdoor. Este evident ca nivelul executiei este din ce in ce mai ridicat de la an la an. Craft-ul conteaza si in New Europe. Exista o preocupare evidenta de a avea nu doar idei mari dar si de a le executa frumos si de a le produce cat mai bine, lucru obligatoriu in orice competitie internationala.
Poate partea cea mai dezamagitoare au fost petrecerile. Nu ca acestea ar fi fundamentale pentru un festival, dar fac mult pentru atmosfera generala. Exceptia a fost, si de aceasta data, petrecerea romaneasca - muzica buna, oameni interesanti care au stiinta petrecutului si distractie pana la "stingerea" data parca un pic prea devreme.
O ultima remarca, despre Change Integrated, agentia poloneza. Au castigat titlul de Agentia Anului cu o singura lucrare premiata - faimoasa campanie Spectab - cu un punct in fata McCann Israel care au avut trei lucrari premiante. Ar putea parea o nedreptate.. si poate chiar asa si este. Dar, hey! A zis cineva ca viata e altfel?