Interviu cu Serban Ciusca, Managing Partner ARBOevents si moderatorul emisiunii AdCouture
De patru editii, Serban Ciusca invita in fiecare luni seara industria de marketing si comunicare la un dialog despre noutatile din marcomm. Intr-o pauza de filmari, am stat de vorba cu Serban despre ce isi propune AdCouture, emisiunea realizata de IQads si The Money Channel, pe care o prezinta la fiecare inceput de saptamana pe postul de televiziune de business al Realitatea-Catavencu.
IQads: Serban, esti de 15 ani in industria de comunicare. Cati oameni de publicitate erau atunci pe piata?
Serban Ciusca: Nu stiu cati erau, dar sigur era galagie mare. Caci era "turnul Babel" al pietei publcitatii. Inceputul. Epoca in care "account-ul" - a se citi "Serban Ciusca" urca si ficusul in noul sediu al agentiei, scria si script-ul spotului radio, il si edita cu un "dublu-casetofon". Iar daca clientul mai solicita ajustari, spuneam: "Ma duc la studio (care era tot in biroul de client service) si modificam. Mai nasol era cand clientul imi recunostea si vocea in spot ;-)
IQads: Cam cate editii saptamanale de AdCouture ai fi putut face atunci fara sa repeti invitatii?
Serban Ciusca: Pai, daca ar fi fost pe TVR - singura statie de atunci, cred ca am fi vorbit si de alt format. ... Si probabil emisiunea s-ar fi numit "Ce e publicitatea si ce vrea ea de la populatia civila" ;-)
IQads: Emisiunea are trei rubrici: AdNews, Hot Spot si Insider. Care ti se pare cea mai antrenanta?
Serban Ciusca: Cea mai antrenanta e AdNews. Pentru ca aici trebuie mitraliat dinamic si concis tot ce conteaza/ se intampla in piata. Dar "Hot Spot" si "Insider" dau savoarea! Si ... partea frumoasa este ca, de fiecare data, Insider-ul are ceva hot de spus (caci altfel n-ar mai conta in business). Dar si invitatul "Hot Spot" daca nu este deja, nazuieste cu ardoare sa fie considerat intr-o zi "Insider".
IQads: Cum crezi ca ajuta AdCouture industria de marcomm? Ce aduce ea nou?
Serban Ciusca: Am curajul sa spun, acum dupa primele 5 editii, ca suntem "ceasul de la Universitate". Poate nu dam noi ora "cea mai exacta", insa e locul de intalnire pe care-l stie toata lumea ...
IQads: Ce astepti tu de la aceasta emisiune?
Serban Ciusca: Sa intorc in industrie ce-am invatat de la industrie. Sa reusim sa condensam dar sa si analizam in emisune. Sa punctam dar sa si detaliem. Sa ajungem la acel nivel, asa incat, ptr cei care au saptamanal numai ½ ora alocat pentru informare/delectare cu ce intampla in industrie, sa-si ia de la noi toata informatia care conteaza. Parerea noastra sa conteze!
IQads:Ce alta rubrica ti s-ar mai parea potrivita contextului emisiunii?
Serban Ciusca:Revista presei de publcitate. In care sa spunem ce-a aparut, dar si ce merita citit!
IQads: Spune-mi cate ceva despre invitatii pe care i-ai avut pana acum la AdCouture. Care a fost cel mai dezinvolt dintre invitati si care dintre ei a incercat sa ocoleasca intrebarile tale?
Serban Ciusca:Teddy (n. red. Dumitrescu) a fost brav ca a stiut cum sa scape, neocolind raspunsul (buget Orange), fara a incalca acordul de confidentialitate cu clientul. Stefan Iordache - desi de la inaltimea biroului lui nu se vad multe detalii, a stiut sa faca fata unui interviu cu multe intrebari tehnice. Felix Tataru - as mai fi stat cu al inca o ora de vorba - de abia ne incalzisem!
Naumovici? Imi propun sa-l bag data viitoare intr-o emisiune maraton, de 24 ore, numita MD - MD (Mic Dejun - Mic Dejun). Iar Manuela Necula - a fost la primul ei interviu televizat! - never as good as the 1st time! Si ... vedeti diseara - primul interviu cu 3 invitati simultan - Saatchi & Saatchi! See U la ora exacta (23.00), la locul nostru de intalnire (on Money Channel).