Diet Coke & Marlboro Menthol Lights. That's all I Got Left

Movie: My Mom's New Boyfriend (Mama are un nou iubit )
Brands: Harley Davidson, iMac, Heineken, Coca-Cola, Marlboro Menthol Lights
Actors: Meg Ryan, Antonio Banderas

Cu ce altceva puteam incepe rubrica de product placement daca nu cu un evergreen: cutia clasica de Cola, care apare intotdeauna atat de bine indreptata spre camera, incat ai putea sa juri de fiecare data ca au repetat mai mult scena asta decat tot restul filmului.

In "My Mom's New Boyfriend", inca din primele minute ale filmului, cutia de Cola, de data asta Diet Coke, apare in cadru, cu logo-ul perpendicular pe obiectiv, inaintea personajului care il tine in mana. Un picior, o geanta si o suvita din parul blond al unei femei filmate din spate sunt tot ce vedem inainte de cutia noastra preferata. Ea foloseste mana in care se afla cutia pentru a se sterge la nas, ceea ce ar distruge in mod normal farmecul aparitiei celui mai mare brand din lume, dar dupa ce apare in intregime creatura care tine in mana cutia, gestul e complet uitat. Fiinta supraponderala, in care o ghicim pe Meg Ryan, cu parul blond nepieptanat de vreo 5 ani, iese din casa, tinand cutia si tigara in mana si coboara treptele, inaintand spre camera. Apoi se impiedica si se prabuseste.

Fiul ei, care o astepta la masina spre care ea incerca sa se deplaseze, o intreaba daca e ok si o asigura ca n-a murit cand ea incearca sa verifice daca i s-a implinit aceasta dorinta. "Damn it" urla ea si agita bratele in aer de ciuda. Ai crede ca faza penibila a trecut si ca, din cauza prabusirii, cutia de Cola si-a varsat continutul si ca o sa ramana in iarba, linistita. Dar nu. Baiatul se opinteste si o ridica, ea ii cere o tigara, dar el ezita. Femeia justifica disperata: "That's all I got left" si isi primeste pachetul verde de tigari, care se vede atat de blurat incat de-abia am ghicit ce e. Pe la jumatatea filmului, insa, intr-un moment de disperare, personajul lui Meg scoate dintr-un cotlon ascuns un pachet de Marlboro Menthol Lights, care nu isi afiseaza logo-ul fatis la camera, ci isi arata doar partea de sus, colorata, a pachetului, care are intotdeauna un triunghi alb decupat si pe care n-ai cum sa n-o recunosti. Asa ca, prin asociere, chiar daca nu iti dai seama de la inceputul filmului ce fel de tigari sunt, la a doua aparitie ai siguranta ca era vorba de Marlboro.

Revenind insa la inceputul filmului, dupa ce ii da pachetul de tigari, fiul ii face un bine pana la capat si ii aduna si cutia de Cola cazuta in iarba si i-o inmaneaza. Ea e atat de emotionata incat o podidesc lacrimile: "You're such a good son".

De aici intelegem ca Diet Coke si Marlboro Menthol Lights sunt pentru loseri, couch potatoes, oameni care stau degeaba toata ziua si isi plang de mila, asteptand sa se ingrase atat de tare incat sa aiba o scuza perfecta pentru a nu mai iesi din casa de loc: pentru ca nu mai incap pe usa. Sa fi platit cele doua branduri pentru aceasta asociere, sa fi platit pentru a fi intelese ca produse care alina suferinta celor deprimati? Sa fi fost palierele de pret stabilite in functie de cat de bine arata Meg Ryan sau sa nu fi permis scriptul ca o femeie atat de frumoasa pe cat ajunge ea pe la minutul 10 sa consume asemenea produse? Daca il vedeti, imi spuneti si mie ce credeti.

Harley Davidson
Celelalte product placements sunt mult mai subtile. La un moment dat, pe Meg pleaca la o intalnire cu un tip care a venit sa o ia cu motocicleta pe care o numeste "The Beast" si care se vede departe, afara, in intuneric. Noaptea, fiul ei aude un zgomot de motor si intreaba: "Did that sound like a Harley?". Mai subtil de atat, nu stiu ce poate fi.

Heineken
Fiul de acum celebru ofera de baut tuturor invitatilor si isi intreaba sotia, care e mult mai departe: "Honey, are you all right with that Heineken?". Ea ridica o sticla verde, a carei eticheta nu se vede si spune "Great". La un cadru restrans care urmeaza, ea tine sticla cu logo-ul indreptat spre ea, iar camera de filmat nu vede decat un text scris cu alb pe eticheta.

iMac
Daca va simteati speciali cu Mac-urile voastre, in filmul asta veti vedea ca si receptia unui hotel are un asemenea device, cu un logo imens "tatuat" pe carcasa, pe care il tine indreptat spre toti vizitatorii, si implicit spre camera.

Cine avea treaba intr-un hotel si ce branduri mai apar in film si mi-au scapat mie, ramane sa-mi povestiti daca va duceti sa-l vedeti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related