Daca pentru "It's hard to be a woman"exista solutia Pepsi Light, pentru femeile greu de multumit exista "prajiturica prajiturelelor". Magura strikes back, cu inca o reclama facuta de barbati, pentru femei "si mai greu de multumit".
Spre deosebire de primul spot realizat pe noua platforma, executia difuzata in primavara, in care femeia viseaza la cai verzi pe pereti, pardon la Feti-Frumosi pe cai albi, de data asta e "cu defect" barbatul. Dar daca stau sa ma gandesc bine, barbatul asta e defect de tot...adica, oare chiar exista astfel de barbati? Cum pot sa cred eu ca Magura ma intelege pe mine ca femeie cand face sa para plauzibil ca un barbat se zbenguie fara rost si canta te iubesc, in timp ce ea se afla in mijlocul unei sedinte?
N-am ce zice, e foarte amuzanta scena. Cam de SF, dar amuzanta. Si actrita joaca bine. Mimica ei e foarte sugestiva pentru gradarea starilor: de la incantare, la surpriza, plictiseala si pana la "cum as putea s-o rup la fugaaa"... Doar ca finalul strica tot: "Magura - pentru femei si mai greu de multumit". Stop. Rewind. Da am auzit bine. Efectul: cand in secventa finala aflu ca de fapt tot femeile sunt alea nebune, mi se scurtcircuiteaza asteptarile create de spot pana atunci. Adica de ce nu il intelege, domne', uite cat se straduieste baiatul? Femeile astea cu pretentiile lor absurde!
Nu zic ca nu e buna ideea sa comunici caracteristici de produs prin mesaje emotionale, si ca n-ar fi potrivita paralela dintre "comportament dulce" si "gust dulce", doar ca supralicitarea comicului de situatie nu face decat sa submineze ideea ca femeile ar fi greu de multumit. E usor de inteles de ce reactioneaza asa. Nu i s-a pus ei pata din senin, are motive clare pentru care nu mai vrea atatea dulcegarii.
Mai am un semn de intrebare apropo de scena finala: chitara troneaza pe birou, tipa are o privire pierduta si savureaza gustul Magura cu jeleu dulce si glazura amaruie. Ma intorc la spotul de asta primavara, in care Magura era un surogat pentru barbatul perfect... Sa inteleg ca de data asta e ingredientul magic care ii ajuta pe barbati sa cucereasca femeile, chiar dupa ce se comporta aiurea? De fiecare data cand fac ei o prostie, o prajiturica Magura e suficienta sa le inchida gura femeilor? Sau poate ne-am intors de unde am plecat, poate Magura este surogat pentru barbatul perfect, poate ca baiatul obsedat de "te iubesc" a fost aruncat pe geam si tipa a pastrat chitara ca un simbol al independentei proaspat redobandite...si sarbatoreste cu o Magura. Sau poate mi s-a urcat zaharul la cap si vad eu prea departe...
In fine, trebuie sa recunosc ca iese in evidenta reclama. Nu juri ca e rupta din viata, nu intelegi de ce are sloganul pe care il are, dar razi cu pofta.
Comentarii
Pt. Alina: in ceea ce priveste chitara din scena finala, nu stiu daca ai observat, dar chitara e rupta, ceea ce arata un deznodamant clar (amuzant de altfel)
Daca scopul ei era sa comunice asta, a atins scopul.
Apoi urmeaza faza de final, genialaÂ… femeia, prajiturica, si chitara ruptaÂ… ahaÂ… divortul metaforic. Ea trebuie sa ramana cu ceva ce pentru el avea valoare (chitara barbatului), chiar daca nu avea nevoie de acel lucru (pentru ca e rupta chitara), e vorba de razbunarea scorpiei? Nu stiu cine a facut reclama, dar FELICITARIÂ…
Diferenta intre o reclama buna la prajiturele si una proasta? Pai Magura vs Twix (ambele exagereaza, una insa e facuta cu cap si bun simt, cealalta sincer nu stiu ce vrea).
Sustin ideile spune de Birkita si ActmoreÂ…
Sunt 100% de parere ca principalul scop al reclamei e sa vandal produsul, iar apoi sa ia premii (ex Apa Carpatina, vai ce artistic realizata, dar nu cred ca o sa vandal produsul, ok si ce inseamna asta? Ca tu iei premiul si clientul ia teapa, si o sa faca Pitch si o sa pierzi contractul)Â… motiv pentru care am fost si refuzat la un interviu pentru pozitia de copywriter:) raman ca martir al ideilor mele.