Corespondenta din Portoroz
In aceasta dupa-amiaza, organizatorii Golden Drum au facut publice listele cu finalistii categoriilor Print, Outdoor si Radio. Romania are, in total, 27 de lucrari pe shortlist-ul celor trei categorii, semnate de agentiile Saatchi&Saatchi, Publicis, Cohn&Jansen|ashley&Holmes, McCann Erickson, Propaganda, Leo Burnett, Grey, TBWAMerlin, 101 Worldwide si Utopium.
La categoria Press, Saatchi&Saatchi are cele mai multe lucrari pe shortlist: patru pentru Ariel (Ketchup, Mustard, Hot Chocolate, Grass) si trei pentru Head&Shoulders (1961 Man, 1961 Woman, 1961 Boy). McCann Erickson este finalista cu trei lucrari pentru Nescafe (Sydney, Paris, Las Vegas), iar Cohn&Jansen|Ashley&Holmes are pe shortlist trei lucrari pentru Honda (European Myth, American Myth, Japanese Myth). Publicis participa in aceasta categorie cu Waistcoat si Pullover pentru Beretta, Leo Burnett cu Hell pentru Aulin, Grey cu Spiral pentru Fairy, TBWAMerlin cu Before&After pentru Beko si Utopium cu The Guitar pentru Radio Transilvania.
In categoria Outdoor, Romania are patru agentii reprezentante, cu sapte lucrari care au intrat pe shortlist. Cele trei lucrari realizate de Saatchi&Saatchi pentru Head&Shoulders care sunt finaliste la categoria Press au convins si juriul de la Outdoor (1961 Man, 1961 Woman, 1961 Boy). O noua agentie in peisajul romanesc, 101 Worldwide Romania, a fost nominalizata la aceasta categorie cu doua lucrari realizate pentru Elephanto.ro (Power to the people 1 si Power to the people 2). Pe shortlist se mai afla si lucrarea Balaclava, realizata de Publicis pentru Bitdefender, precum si Rhinoxyl - Nasal Decongestion Forbidden, apartinand Propaganda.
Din cele 13 lucrari aflate pe shortlist la categoria Radio, o singura lucrare apartine unei agentii romanesti: ADfel - Zoro, realizata de Propaganda pentru festivalul de publicitate neconventionala organizat de IQads.
Castigatorii acestor trei categorii vor fi anuntati la Golden Drum New Europe Awards Ceremony care va avea loc maine seara, ceremonie in cadrul careia se vor acorda si premiile in categoria TV, unde Romania mai are 11 lucrari shortlistate.
Romania a inscris la aceasta editie a festivalului Golden Drum un total de 319 lucrari, dintre care 42 in categoria TV, 86 la Press, 39 la Outdoor, 23 la Radio si la Interactive, 9 la Design&Art Direction, 15 la Media Campaigns, 1 la Film&TV Promo si la Open Ad TV, 2 la Open Print, 49 la University City si 22 la I feel Slovenia.
Comentarii