Open View a realizat campania de promovare a Salonului de Carte pentru Copii, Bookfest Junior, singurul eveniment de carte in aer liber din Romania, dedicat copiilor. Desfasurata in perioada 20-28 septembrie, campania Bookfest Junior s-a bazat pe o idee de creatie ce a prins viata in print (1, 2), pe internet, dar si in executii neconventionale implementate cu ocazia evenimentului. Conceptul creat de Open View are la baza un adevar social trist care influenteaza dezvoltarea celor mici: acela ca, in ziua de azi, modelele de comportament pe care copiii le iau drept repere prin intermediul mass-media au schimbat felul in care arata eroii de astazi ai copiilor. Incercand sa traga un semnal de alarma, campania taxeaza asa zisii eroi de astazi ai copiilor, incurajandu-i pe parinti si copii sa descopere in carti adevaratii eroi ai povestilor pentru copii, invitandu-i astfel la eveniment si la lectura.
"Daca ne aducem bine aminte, cu totii am crescut cu povesti si ne-am identificat cu eroii lor. Feti-Frumosi, Ilene Cosanzene, zmei, printi si printese, copii cu puteri supranaturale sau, dimpotriva, doar isteti si cu nimic prin buzunare, ne-au starnit imaginatia cu aventurile lor. Intre timp am ajuns si noi parinti si constatam cu dezamagire ca valorile s-au amestecat. Bombardati mediatic pe toate canalele cu idoli de ocazie n-avem cum sa impiedicam accesul copiilor nostri la aceste surogate. Luati pe sus de evenimente, nici n-am observat cum acestea au ajuns sa fie modele pentru copiii de astazi. Daca nu vrem sa traim cu asta, ar fi bine sa mai cumparam cate o carte pentru cei mici si sa readucem la viata adevaratii eroi. Mesajul nostru pentru parinti este: Vino cu cei mici la Bookfest Junior si cumpara-le o carte! Prezinta-le adevaratii eroi", a declarat Cristian Juncu, Director Executiv, AER.
"Inspiratia a venit din toate canalele media impanzite de regi si regine obscene, printese de prost gust, feti-frumosi de bani gata calare pe cai decapotati. Cam asta vede direct sau indirect un copil astazi si deja modelele astea kitsch fac ravagii in randurile lor. Mai acum cateva luni in scara unui bloc, cateva fetite pana in 12 ani repetau un sincron vazut la televizor, cu miscari care aratau bizar pentru varsta lor... asa ne-am gandit ca ar fi oportun sa aratam ca exista si alternative", a declarat Alexandru Icodin, Creative, Open View. "Implementarea executiilor necoventionale au presupus un efort intens timp de trei zile, pe intreaga durata a evenimentului, dar la final credem ca a meritat. Era important sa se intample ceva in preajma locatiei evenimentului si ne bucuram ca am reusit sa facem acel ceva intr-o forma inovativa, sub conceptul general al campaniei", a completat Alexandru Icodin.
Open View este un studio de creatie de advertising infiintat la inceptului anului 2008 si condus de Alexandru Icodin, om de creatie cu o experienta in comunicare de mai bine de 9 ani, format in agentii precum Leo Burnett, Saatchi&Saatchi sau Mercury 360, pe branduri precum Bergenbier, Elite, Ciuc, Ursus, Timisoreana, Burn, Coca-Cola, Bonux, Tide, 24-FUN, Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" si avand performante la festivaluri precum Ad'Or, Effie sau Golden Drum. In portofoliul Open View se afla mai afla proiecte create pentru clienti precum Beiersdorf, Coca-Cola Romania, IQads, Emporiki Bank sau EcoRom.