In cadrul celei de-a doua editii AdCouture, emisiune dedicata business-ului de media&advertising, realizata de IQads si The Money Channel, invitatii au incercat sa ofere solutii pentru dezvoltarea pietei de publicitate din Romania.
In cadrul rubricii "HotSpot", Dan Petre (Managing Partner D&D Research) si Adrian Tuluca (General Manager Propaganda si vicepresedinte UAPR) au vorbit despre a patra editie a celui mai anticipat studiu din industria romaneasca de publicitate, AdMarket 2008.
Dan Petre a definit AdMarket ca "un studiu care evalueaza agentiile de publicitate ca si branduri, in piata reprezentata de clientii lor". Performanta agentiilor este evaluata de catre oameni din comunitatea de marketing care apeleaza la serviciile agentiilor de publicitate.
Adrian Tuluca a declarat ca "este vorba despre un studiu de perceptie. AdMarket se vrea sa fie o poza a industriei de publicitate romanesti. Fata de editiile precedente este o varianta imbunatatita (...): incercam sa cerem de la respondentii nostrii mai multe detalii, subiecte specifice: lucruri despre creatie, partea de strategie, asistenta in lansarea unui produs, despre preferentialitatea pentru un tip de agentie (...) Am incercat sa fim foarte specifici pe un subiect anume si sa evaluam putin si nivelul de apreciere a diverselor activitati de branding si prioritatea lor in mintea clientului".
Spre deosebire de anii trecuti, studiul "a renuntat la topuri si a mutat focusul catre elementele structurale. Esenta studiului este de a identifica lucrurile profunde care guverneaza si definesc piata de marketing si advertising din Romania, relatia dintre agentia de publicitate si client", a adaugat Dan Petre. Studiul poate fi utilzat ca un instrument de business, cu ajutorul caruia agentiile sa poata atrage mai multi clienti: "studiul se concretizeaza atat intr-un raport scris cat si intr-un soft care permite interogarea bazei de date si care are criterii de selectie a bazei de respondenti".
Un astfel de studiu ar putea ajuta piata publicitatii din Romania sa devina transparenta, o dorinta exprimata si de Felix Tataru (Managing Partner GMP) in cadrul rubricii "Insider". Pentru dezvoltarea pietei mai este nevoie insa si de profesionisti in domeniu; potrivit lui Felix Tataru, lipsa de resurse umane a condus la infiintarea scolilor de profil care ar trebui sa rezolve aceasta problema, prin oferta de cursuri intensive. In cazul GMP, plecarea echipelor de creatie nu a condus la pierderea clientilor dar, lipsa resurselor nu permite agentiei sa isi extinda portofoliul, dupa cum a punctat in discutie Felix Tataru.
AdCouture se difuzeaza in fiecare luni pe postul de televiziune The Money Channel, incepand cu ora 23:00 si va fi reluata sambata si duminica, la ora 11:00 si 21:00. Emisiunea isi propune sa devina locul de intalnire al industriei de media&advertising, dar joaca si rolul de a informa comunitatea de business cu privire la toate aspectele legate de promovare.
AdCouture se adreseaza specialistilor din agentiile de publicitate, agentii de media si relatii publice, departamente de marketing, managerilor din companiile mici si mijlocii, preocupati de comunicarea propriilor marci, viitorilor specialisti, studenti de la facultatile de profil, interesati sa lucreze in industria de media&advertising.
Comentarii