Denumirea firmei atrage gloria sau falimentul

Alegerea denumirii companiei pe care vrei sa o infiintezi sau a produsului pe care il vei lansa este o chestiune de mare responsabilitate. Gasirea unui nume inspirat te poate duce pe culmile succesului, dupa cum unul banal sau nepotrivit prevesteste falimentul. Nimeni pana acum nu a gasit o reteta pentru "botezarea" companiilor sau a produselor si a serviciilor. Acesta este un risc pe care si-l asuma orice manager. Exista totusi cateva reguli care l-ar putea diminua.

Alegerea
Mai intai, trebuie adunate si puse cap la cap o serie de informatii, cum ar fi cele referitoare la elementele definitorii ale firmei, respectiv ale produsului, la ceea ce face diferenta fata de concurenta sau la promisiunea pe care o face compania. O denumire inspirata asigura avantaje concurentiale, o pozitioneaza pe piata si blocheaza concurentii "me too" sa paraziteze compania.
Denumirile companiilor sau marcile pot consta in cuvinte sau combinatii de cuvinte, denumiri istorice, geografice sau nume de persoane, litere sau cifre. Fiecare dintre aceste categorii are avantajele si dezavantajele ei.
Cuvintele din dictionar au avantajul ca pot fi usor recunoscute, pot da o identitate clar definita. Dar ele au fost deja inregistrate de altii, si folosirea lor poate crea confuzie. De exemplu, "continental", "expres", "natural" sunt foarte des utilizate.
Cand spui "continental" nu stii la ce sa te gandesti mai intai: la anvelope, la conserve sau la hoteluri. Neologismele transmit mesajul ca firma respectiva este inovatoare, ca foloseste din plin tehnologiile momentului. Initialele si numerele nu sunt astazi o alegere prea buna, intrucat sunt greu de memorat, nu sunt familiare si pot fi confundate. Totusi avem exemple precum JFK sau LG. Chiar topul marilor companii abunda in astfel de denumiri. Acestea insa au renuntat la titulatura completa si si-au permis sa foloseasca initialele abia dupa ce au devenit celebre.
O solutie mai buna s-a dovedit a fi inventarea denumirilor: Kodak, Coca-Cola, Xerox. Avantajul acestora consta in noutate, unicitate, in faptul ca nu creeaza confuzie.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related