Lupta care se poarta de 15 ani incoace intre posturile romanesti de radio pentru fiecare procent din volumul de publicitate continua si in 2005, in pofida eforturilor prin care aceste institutii incearca sa-si faca ordine in propria ograda
Ultimele date privind audientele canalelor de radio din Romania, date publicitatii de curand, au iscat noi tensiuni intre principalele posturi nationale si bucurestene. Acestea si-au prezentat, fiecare cum a putut mai bine, recordurile in materie, fara a mai tine cont de prioritatile pietei in ansamblul ei, stabilite de comun acord in cadrul Asociatiei pentru Radio-Audienta (ARA). Infiintata in 2004, cu scopul de a face ordine in lumea pana atunci anarhica a publicitatii radio, aceasta asociatie nu are nici acum mijloacele necesare pentru a pune la punct actorii care prefera "one-man show".
Cine e, de fapt, numarul unu?
La sfarsitul lunii mai, ARA a comunicat rezultatele celui de-al doilea studiu de audienta radio, realizat in perioada 28 februarie-24 aprilie 2005. Desi nu aduce nici o rasturnare de situatie in ierarhia posturilor bucurestene si nationale fata de anul trecut, studiul a declansat in interiorul pietei o lupta mai apriga decat cele legate de audientele de televiziune sau de tirajele din presa scrisa, cu care publicul larg este obisnuit de mult.
Batalia a fost declansata de Kiss FM, unul dintre cele mai populare posturi de radio din Bucuresti, care s-a prezentat drept "numarul unu in Romania", desi se afla abia pe locul al treilea la nivelul intregii tari. Mai mult, a dat publicitatii datele ARA - asociatie din care face parte - inainte ca acestea sa fie anuntate oficial.
In replica, Europa FM a acuzat Kiss de distribuirea unor informatii false. Dar a "uitat", la randul sau, sa includa pe lista de date "reale" prezentate drept argument in fata postului concurent informatiile complete privind propria audienta. Ceea ce a determinat o reactie pe masura din partea Kiss FM, care a acuzat postul rival de prezentarea unor date incomplete.