Prima editie AdCouture, emisiunea realizata de IQads si The Money Channel ce va fi difuzata in fiecare seara de luni pe postul de televiziune de business al Grupului Realitatea-Catavencu, a adus in prim-plan lunea aceasta doua subiecte foarte discutate in industria de publicitate: rebrandingul Elite in Doncafe si prima campanie Orange realizata de Publicis Romania de la preluarea contului.
Dupa ce a prezentat cele mai noi stiri ale domeniului, Serban Ciusca, moderatorul emisiunii, a deschis discutia despre recenta campanie de rebranding realizata de Leo Burnett pentru marca Doncafe, analizand impreuna cu Stefan Iordache, COO-ul agentiei, contextul lansarii, obiectivele stabilite si metodele de masurare ale efectelor campaniei. "In toate planurile noastre, am avut in vedere sa mentinem masa de consumatori fideli ai Elite, dar totodata sa crestem consumul si sa obtinem consumatori noi si, implicit, sa creasca business-ul Strauss prin noul brand Doncafe", a spus Stefan Iordache.
Despre contextul temporal al lansarii noului brand, Stefan Iordache a adaugat ca "Acum a fost momentul cel mai potrivit din ambele perspective, locala si internationala. In ultima perioada, grupul Strauss a achizitionat mai multe companii locale care sunt jucatori pe segmentul de cafea si prin acesti pasi au ajuns la statura la care au fost fortati sa faca aceasta miscare. Totodata, Romania a ajuns la momentul in care brandurile si produsele din categoria populara trebuiau neaparat sa treaca si catre o categorie premium".
Pentru ca s-a tot vorbit despre cele 4 milioane de euro investite in aceasta campanie, COO-ul Leo Burnett a tinut sa precizeze ca bugetul campaniei a fost chiar mai bogat decat s-a vehiculat, cea mai mare parte din bani fiind alocata spatiilor media tv si outdoor.
Cel de-al doilea invitat al emisiunii, Teddy Dumitrescu, presedintele si CEO-ul Publicis Romania, a explicat contextul preluarii contului Orange de catre agentia pe care o conduce, dezvaluind faptul ca operatorul de telefonie mobila ii va aduce o crestere de 15% a business-ului. "Astazi, comisionul de agentie e intr-o pierdere foarte mare de viteza peste tot in lume, ca model de remunerare, si din ce in ce mai mult agentiile sunt platite pe fee-uri si mai putin pe comision", a adaugat Teddy Dumitrescu.
Echipa agentiei dedicata contului Orange este alcatuita dintr-un numar de 15-20 de oameni care lucreaza deja de doua luni pentru acest client. "Majoritatea agentiilor din Romania sunt organizate dupa sistemul traditional al agentiilor din Europa de Vest din anii 70. Modelul mai modern pe care il vedem astazi nu doar in America este cel al agentiilor centrate pe client. (...) Nu mai exista o canibalizare a resurselor, nu mai sunt 25 de clienti care arunca cu briefurile intr-un singur departament", a explicat CEO-ul Publicis cum se realizeaza fluxul intern de lucru al agentiei.
In ceea ce priveste bugetul de media pe care il va avea Orange, Teddy Dumitrescu estimeaza ca acesta va ajunge undeva la 15-20 milioane de euro anual (net spending), din care cea mai recenta campanie lansata in Romania valoreaza aproximativ 2 milioane de euro.
AdCouture se difuzeaza in fiecare luni pe postul de televiziune The Money Channel, incepand cu ora 23:00 si va fi reluata sambata si duminica, la ora 11:00 si 21:00. Emisiunea isi propune sa devina locul de intalnire al industriei de media&advertising, dar joaca si rolul de a informa comunitatea de business cu privire la toate aspectele legate de promovare.
AdCouture se adreseaza specialistilor din agentiile de publicitate, agentii de media si relatii publice, departamente de marketing, managerilor din companiile mici si mijlocii, preocupati de comunicarea propriilor marci, viitorilor specialisti, studenti de la facultatile de profil, interesati sa lucreze in industria de media&advertising.
Comentarii